Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 1.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 2.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 3.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 4.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 5.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 6.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 7.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 8.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 9.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 10.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 11.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 12.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 13.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 14.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 15.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 16.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 17.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 18.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 19.
  • Prezentācija 'Bērna runas pārbaude', 20.
Darba fragmentsAizvērt

9. Secinājumi par bērna runas un valodas attīstību veseluma skatījumā.
(Secinājumi veidojami no skolotāja profesionālā skatījuma – kur bērna runā parādās visvairāk kļūdu, kādas ir raksturīgākās. Šīs pārbaudes laikā netiek noteikti runas traucējumi, bet tiek iegūta informācija par bērna runas attīstību un valodas apguvi. Par runas traucējumiem runā logopēdi).
Mazajam Rausītim R ir vienīgais burts, kas bērnam sagādā raizes, jo šīs skaņas artikulācija ir visgrūtākā. R demonstrē visa runas aparāta saskaņotu darbību. Skaņa prasa, lai bērnam būtu aktīvs žoklis, mēle un lūpas, aktīvas mutes kustības. Ja kādu iemeslu dēļ kāda no šīm zonām ir slinka, skaņu r bērns nevar izteikt. Veicot atsevišķu daļu funkciju izpildi vingrinājumos pārbaudi, bērnam nedaudz bija aizkavēts vingrinājums “Pulkstenītis”, bērns šo vingrinājumu spēja atkartot, bet tikai veicot lēni un ar pauzēm. Bērns savā runā r aizstāj ar j burtu. Mazajam Rausītim netiek novēroti gramatiskie traucējumi, viņš pareizi izmanto priedēkļus un piedēkļus jaunu vārdu darināšanā. Gramatiski pareizi saskaņo vārdus dzimtē, locījumā, skaitlī. Ir priekšstats, kā izveidot stāstījumu, izmantojot sižetiskos attēlus.Tāpat netiek novēroti leksiskie traucējumi, bērns prot nosaukt vispārinošo vārdu, izmantot darbības vārdus darbību aprakstīšanai ,kā arī lietot īpašības vārdus.
Telpiskā un plaknes orientācija bērnam ir attīstīta atbilstoši vecumām. Jēdzienu “pa labi” un “pa kreisi” lieto pareizi, tos izprot. Prot norādīt lapas augšejo, apakšējo malu, vidu.
Mazajam Rausītim ir nepieciešams apmeklēt logopēdu skaņas R pareizai izrunas vingrināšanai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants