Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 1.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 2.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 3.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 4.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 5.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 6.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 7.
  • Konspekts 'Procentu likmju svārstības. Fišera efekts. Procentu likmju struktūra', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Galvenie faktori, kas ietekmē obligāciju piedāvājumu ir:
• Biznesa vides izmaiņas – Ja pieaug kopprodukts, uzlabojas investīciju vide un uzņēmumi ir ieinteresēti attīstīt jaunus projektus un piesaistīt tam papildus finansu līdzekļus. Un, lai šos līdzekļus piesaistītu, uzņēmumi emitē obligācijas, kā rezultātā pieaug obligāciju piedāvājums.
• Samazinoties kopprodukta apjomam, investīciju vide pasliktinās – uzņēmēji vairs nav ieinteresēti attīstīt jaunus projektus un piesaistīt tam papildus finansu līdzekļus. Tāpēc uzņēmumi dzēš emitētas obligācijas un nelaiž jaunas, kā rezultātā samazinās obligāciju piedāvājums.
• Sagaidāmā inflācija - Ja tiek prognozēts, ka pieaugs inflācija, tad uzņēmējiem būs vieglāk atdot aizņemtos finansu līdzekļus, jo inflācijas rezultātā viņu saražotās produkcijas vai pakalpojumu cenas palielināsies. Tas stimulē aizņemšanās procesu, kā rezultātā pieaug piedāvājums.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants