| Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
| Ievads | 3 | |
| Tenderu ieraksta tips un mērķis | 4 | |
| Tendera norise | 5 | |
| Tendera izsludināšanas iemesli | 5 | |
| Kā mēs definējam kompāniju - tendera dalībniekus? | 10 | |
| Publiskā iepirkuma metodes | 13 | |
| Secinājums | 15 | |
| Izmantotās literatūras saraksts | 17 |
Secinājums
Konkurss ir ļoti izdevīgs naudas taupīšanas risinājums un kvalitatīvas preces vai pakalpojuma saņemšanas veids, bet, protam, ir jāzina, kā šo veidu izmantot savā labā, sev izdevīgi, lai nepārmaksātu vai nezaudētu veicot konkursa aptauju.
Ņemot vērā šajā darbā veikto pētījumu, var veikt šādus secinājumus.
Iepirkuma procedūra izmantojas vairākos komerciālos uzņēmumos un visās pašvaldībās, kā arī valsts pārvaldēs, bez likumīgiem iepirkumiem mūsdienās nevar pastāvēt ne viena valsts, jo veicot iepirkumu procedūru viss, ir “caurspīdīgs” jeb nav nelikumīgu darbību, un viss ir viegli pārbaudāms, kā arī pēc noteikta laika arī var atrast vainīgo, lai sodītu vai pieprasītu papildus paskaidrojumu, kā arī, īstenojot projektus, kuros notiek, valsts budžeta līdzekļu maksāšana.
Iepirkuma procedūra ir efektīva svira iepirkuma cenu pieauguma turēšanai un pārbaudīts veids, kā samazināt izlaistās produkcijas pašizmaksu, tas ir tirgus attiecību tiešas ieviešanas instruments. Mērķis ir radīt “dzīvo” konkurences vidi un stimulēt konkursa izpildītājus, lai tie varētu ar zemākiem izdevumiem izpildīt prasīto.
Saskaņā ar likumdošanu tiek lietots vārds “konkurss”. Bet, ņemot vērā faktu, ka Latvijas biznesā tiek izmantoti vairāki jēdzieni “cenu aptaujas, izsoles, iepirkumi, tenderi un citi”.
Lietderīgi izdalīt vēl vienu izsoles klasifikācijas veidu - par to priekšmetu, t.i., preču piegādi, darbu veikšanu un pakalpojumu sniegšanu.
…
Šobrīd esošās preču, darbu un pakalpojumu iepirkuma tehnoloģijas komerciālo un valsts uzņēmumu un organizāciju vajadzībām bāzētas tradicionālās komercdarbības veikšanai, materiālu un dokumentu sagatavošanai, kā arī organizatorisku un pārvaldes lēmumu pieņemšanai. Prakse rāda, ka tādai sarežģītai un daudzpakāpju sistēmai kā iepirkumi kopumā un konkursa izsolei, jo īpaši tās pieejas, kā arī tām atbilstošas tehnoloģijas un instrumentāli līdzekļi ir novecojuši un nenodrošina pilnā apjomā efektīvu tās funkcionēšanu. Galvenais mērķis, izsludinot iepirkumu, ir, jo nepieciešams materiāls, prece, darbs par mazāko finansiālo izmaksu un minimāli ar nepieciešamo kvalitāti, kuru pieprasa pasūtītājs. Šādam pircējam ir jāatrod kreditors, kurš var piedāvāt minimālo cenu par pārdotajiem resursiem. Lai meklētu šādu līgumpartneri tirdzniecības darījumā un nosūtītu visas procedūras, kas tiek veiktas iepirkuma kampaņas ietvaros un norisē. Nepieciešamības gadījumā, izņemot pamatprasību - minimālo cenu, nosaka arī dažus ierobežojumus, kas nosaka pircēja papildu prasības piegādājamai precei un pašas piegādes raksturam. Tie var ietvert prasības produkcijas kvalitātei, piegādes termiņiem, maksājumu formām un termiņiem u.tml.

















