Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 5.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 6.
  • Konspekts 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Tirgus ekonomikā katra firma darbojas konkurences apstākļos. Ir svarīgi rūpīgi izpētīt un izanalizēt konkurences vidi, kurā darbojas attiecīgā firma. Konkurences vide satur faktorus, kas ir būtiski katram uzņēmumam attiecīgajā nozarē. Konkurences vides analīze katram uzņēmuma ir tieši saistīta ar konkurences novērtēšanu attiecīgajā nozarē.
Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un ekonomiski patstāvīgu uzņēmumu sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējās preču apgrozības apstākļus un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam.
Konkurence ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu precu ražošanā vai realizācijā.1 Tās aptver attiecības starp uzņēmējiem un patērētājiem. Valstīs, kur ir tirgus ekonomika, strīdas par cenas ,kvalitāti beidzās patērētāju labā, bet patērētājus arī var uzspiest pirkt kādu preci.
Konkurence:
sekmē preču un pakalpojumu daudzveidības un kvalitātes paaugstināšanu
veicina izmaksu samazināšanos un nodrošina resursu efektīvu izmantošanu
stimulē jauninājumu ieviešanu ražošanā
konkurence nodrošina zemāko iespējamo cenu, patērētājs tādējādi nokļūst pie brīviem naudas līdzekļiem
konkurence nodrošina taisnīgumu. Neefektīvi tirgus dalībnieki tiek „izmesti” no tirgus, kamēr efektīvi un ilgtermiņā domājoši dalībnieki gūst peļņu
konkurence nodrošina rīcības brīvību. Pircējs ir brīvs savā izvēlē. Uzņēmējs var brīvi organizēt savu komercdarbību.2
Cenu konkurence – konkurences izplatītākā forma. Firmas cenšas, ņemot vērā citu tirgus dalībnieku piedāvātās cenas, savas cenas noteikt pēc iespējas zemākas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants