• Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana

     

    Konspekts4 Vadība

Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana', 1.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana', 2.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana', 3.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana', 4.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana', 5.
  • Konspekts 'Vadīšanas funkcijas. Organizēšanas būtība, struktūras veidošana', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Principa trūkumi: jāpalielina augstākā līmeņa menedžeru skaits; darba procesā rodas nekontrolējamas izmaksas; apgrūtināta augstākā līmeņa menedžeru darba kontrole.
Organizācijas struktūru var veidot arī, apvienojot darbiniekus nodaļās pēc teritoriālā principa. Šajā gadījumā menedžeru uzdevums ir organizēt darbību konkrētā teritorijā. Teritoriālais princips ir īpaši svarīgs organizācijām un uzņēmumiem, kuru darbība tiek veikta plašā teritorijā. Šī principa priekšrocības ir: atbildība par lēmumu pieņemšanu ir arī zemāko līmeņu menedžeriem; izceļ konkrēto tirgu un tā problēmas; uzlabo koordināciju starp reģioniem; iespējams labāk novērtēt vietējo situāciju un rast problēmu risinājumus. Šīs pieejas trūkumi: nepieciešams lielāks skaits augstākā līmeņa menedžeru; teritoriālajai nodaļai jānodrošina daudzi pakalpojumi reģionu līmenī; pieaug augstākā līmeņa menedžeru darba kontroles problēma.
Apvienošana nodaļās atbilstoši patērētāju grupām pamatojas uz personāla grupēšanu organizācijā atbilstoši noteiktiem mērķtirgiem. Šādas apvienošanas priekšrocības ir: nodrošināta labāka koncentrēšanās uz patērētāju vajadzībām; ļauj patērētājiem saprast, ka viņus apkalpo saprotošs personāls; nodrošina patērētāju interešu izpēti. Tomēr ir arī trūkumi: var būt grūtības darbībās ar konkurējošo patērētāju pieprasījumiem; menedžeriem un direkcijai jābūt ar detalizētām zināšanām patērētāju problēmu ekspertīzē; patērētāju grupas ne vienmēr var būt precīzi definētas; nepieciešams samērā liels menedžeru un darbinieku skaits nodaļās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants