Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'IMC un pozicionēšana', 1.
  • Konspekts 'IMC un pozicionēšana', 2.
  • Konspekts 'IMC un pozicionēšana', 3.
  • Konspekts 'IMC un pozicionēšana', 4.
  • Konspekts 'IMC un pozicionēšana', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāma virs un zem līnijas – divas dažādas pieejas preču un pakalpojumu realizācijai.
Reklāma “virs līnijas” (ATL), dažreiz saukta par mediju reklāmu, ir tradicionālā prese, TV, radio, kino un vides reklāma, par ko parasti tiek maksātas aģentūru komisijas.
Reklāma “zem līnijas” (BTL) ir reklāma pārdošanas vietās, tiešais pasts, izstādes, pasākumi, tas ir – reklāma, par ko parasti netiek maksātas aģentūru komisijas. Šajā kategorijā neietilpst sabiedriskās attiecības. BTL ir liela loma, atbalstot ATL kampaņas, taču aizvien vairāk to sāk uzskatīt par spēcīgu un neatkarīgu instrumentu. ATL un BTL izmantošana veido sinerģiju.
Tā kā konkurence mediju jomā, jeb “virslīnijas frontē” aizvien vairāk palielinās, mūsu informācijas laikmetā zemlīnijas reklāma kļūst aizvien svarīgāka. Aizvien būtiskāku lomu spēlē organizācijas tiešais dialogs ar klientu. Principā radošā ziņā var izpausties gan ATL, gan BTL gadījumā, taču balvas saņem tikai virslīnijas fronte. Starp citu, vai tā nav ideja kādai Golden Hammer balvai?

Integrētās mārketinga komunikācijas
Mediju reklāma bija dominējošā līdz 1990. gadiem (līdz pat 65%), taču aizvien vairāk dominē integrētās attiecības.
Sabiedriskās attiecības ir komunikāciju process, bet mārketings - pirkšana, pārdošana. Tagad kad konkurence kļūst aizvien lielāka un noris cīņas par tirgus daļām, uzņēmumi jūt nepieciešamību cīņā iesaistīt aizvien lielāku ieroču arsenālu, arī mārketingu un PR. Būtībā integrētās komunikācijas ir visu komunikāciju instrumentu mērķtiecīga izmantošana, lai sasniegtu mērķi, jeb visu informācijas avotu vadīšana, kas mērķtiecīgi virza pircēju uz pirkumu un nostiprina pircēja lojalitāti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants