-
AS "Grindex" tirgus izpēte
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
2. | Uzņēmuma īss apraksts | 5 |
3. | Uzņēmuma mikro un makro vides analīze | 7 |
3.1 | Uzņēmuma iekšējās vides analīze | 7 |
3.2 | Uzņēmuma ārējās vides analīze | 10 |
4. | Tirgus segmentēšana | 14 |
5. | Pircēju rīcības modelis | 15 |
6. | SWID analīze | 18 |
7. | Uzņēmuma iespēju un draudu matrica | 21 |
8. | Konkurences un konkurentu analīze | 24 |
9. | att. Portera piecu spēku modelis | 25 |
9.1 | General Electric modelis | 30 |
9.2 | Bostonas konsultantu grupas matrica (BKG) | 31 |
9.3 | Pozicionēšana | 32 |
10. | Uzņēmuma misija, vērtības, mērķi | 36 |
11. | Secinājumi un priekšlikumi | 38 |
12. | Darbības plāns nākošajam gadam | 40 |
Bibliogrāfiskais saraksts | 41 |
A/s ’’Grindeks’’ ir vadošais farmācijas uzņēmums Baltijas valstīs, kas specializējas sirds un asinsvadu, centrālo un nervu sistēmu ietekmējošo un pretvēža medikamentu ražošanā un pārdošanā. Uzņēmuma pirmsākumi datējas ar 1946. gadu, kad Latvijas Zinātņu akadēmijas pārziņā tika nodota Vitamīnu un hormonu rūpnīca, ar mērķi pakāpeniski pārveidot to par eksperimentālo rūpnīcu.
1957. gadā Vitamīnu un hormonu rūpnīcu iekļauj jaunizveidotā Organiskās sintēzes institūta (OSI) sastāvā, izveidojot Latvijas Zinātņu akadēmijas (LZA) Organiskās sintēzes institūta Eksperimentālo rūpnīcu.
Institūta dibinātāja LZA akadēmiķa, profesora Solomona Hillera (1915-1975) vadībā sākas OSI sintezēto preparātu ražošana. Rūpnīca attīstās kā OSI eksperimentālā bāze fundamentālo pētījumu un zinātnisko izstrādņu ieviešanai ražošanā.…
Kursa darba tēma – a/s ’’Grindeks’’ tirgus izpēte. Šis ir vadošais farmācijas uzņēmums Baltijas valstīs, kas specializējas sirds un asinsvadu, centrālo nervu sistēmu ietekmējošo un pretvēža medikamentu ražošanā un pārdošanā, un ir pazīstams un iecienīts ar savu produkciju iedzīvotāju vidū, tāpēc tas ir piemērots pētījuma veikšanai. Šī darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt a/s ’’Grindeks’’ tirgus vidi, to ietekmējošos faktorus un tā rezultātā izdarīt secinājumus, atklāt potenciālās tirgus iespējas un, pamatojoties uz veikto analīzi, izvirzīt argumentētus priekšlikumus, kas pavērtu uzņēmumam jaunas iespējas un palīdzētu veikt uzlabojumus.