Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Izglītības misija', 1.
  • Eseja 'Izglītības misija', 2.
  • Eseja 'Izglītības misija', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēks izglītojas visu dzīvi, ir gan skolotājs, gan skolēns vienlaikus. Mūsu prasmes, zināšanas ir tās, kas pasauli virza uz priekšu. Tieši izglītība ir viens no būtiskākajiem katru personību un sabiedrību kopumā veidojošajiem un attīstošajiem faktoriem.
Tad, kas ir izglītība?
Izglītība ir izziņas process. Sistematizētu zināšanu un prasmju apguves un attieksmju veidošanas process un tā rezultāts. Izglītības process ietver mācību un audzināšanas darbību. Izglītības rezultāts ir personas zināšanu, prasmju un attieksmju kopums.
Audzināšanas mērķis ir humāna personība, kuras pamatā ir brīvības, patstāvības un atbildības vienība, kas veidojas un attīstās darbībā. Tās trīs galvenie mērķi ir cilvēka garīgo vērtību apgūšana, saglabāšana un attīstīšana. A.Dauge uzsver, ka audzināšanas un izglītošanas galamērķim ir jābūt nevis izskolotam labam profesionālim, bet gan labam cilvēkam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants