Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Popārts un opārts', 1.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 2.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 3.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 4.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 5.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 6.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 7.
  • Referāts 'Popārts un opārts', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Viktors Vazarelli bija viens no lielākajiem opārta popularizētājiem. 40.gadu otrajā pusē viņš nodarbojās galvenokārt ar ģeometrisko abstrakciju un koncentrējās uz to kā plaknē attēlot kustības efektu. Viņš eksperimentē kinētiskās mākslas virzienā un eksperimentēja ar melnbaltiem
tēliem. Savus mākslinieciskos principus viņš izstrādājā „Dzeltenajā manifestā”. Paplašinot izlūziju pasauli viņš stimulēja skatītāja uztveri. Viņa mākslinieciskie paņēmieni neapšaubāmi balstījās uz zinātni un tehniku. Vazarelli uzskatīja ka, arī pavairojamais var būt oriģināls un
vēlējās padarīt mākslu pieejamu ikvienam. Viņš pievērsās arīdzan arhitektūrai un centās padarīt pilsētu krāsaināku. Vinš attīstīja mākslas darba pavairošanas tehniku, kam pamatā bija sietspiede
turklāt strādāja ar paša izveidotām datorprogrammām. Viņa kompozīcijām raksturīga matemātiska skaidrība, visiem attēlotajiem elementiem, viņaprāt, būtu jābūt viegli atkārtojamiem. Šādā veidā gan tomēr zūd prasība pēc tā, lai mākslas darbs būs unikāls, un rezultātā darbam vairs nav oriģināla, jo visas reprodukcijas kvalitātes ziņā ir pilnīgi vienādas.
“DUO 2 “ (1967)
Kontrastējošie siltie un vēsie toņi rada neskaidru trīsdimenciālas struktūras ilūziju. Nevar saprast, vai formas ir ieliektas vai izliektas. Iluzija ir tik efeīktva, ka mēs gandrīz aizmirstam , ka tā ir atētlota bilde, bet šķit, ka tā ir konstrukcija.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants