Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Eseja 'Ievads sociālajās zinībās', 1.
  • Eseja 'Ievads sociālajās zinībās', 2.
  • Eseja 'Ievads sociālajās zinībās', 3.
  • Eseja 'Ievads sociālajās zinībās', 4.
  • Eseja 'Ievads sociālajās zinībās', 5.
  • Eseja 'Ievads sociālajās zinībās', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Veselības mācība, kas balstās uz informāciju, t.i., zināšanām un izpratni par organisma bioloģiskajām norisēm un to izmaiņām nelabvēlīgu faktoru ietekmē, nespēj izpildīt izvirzītos uzdevumus. Jaunais skatījums liek paplašināt veselības mācības robežas, akcentējot prasmju, īpaši vispārīgo jeb dzīvesprasmju, attīstību.
Šobrīd tiek izstrādāts jauns veselības izglītības modelis – uz veselību orientēts, kurā primārais ir indivīds un viņa attiecības ar sociālo vidi, tāpēc tiek veidota jauna veselības mācības programma, kurā tiks arī ietverti – garīgās veselības jautājumi – pašizziņa, pašvērtējums, emocijas un emociju pārvaldīšana, saskarsme un sadarbība ar līdzcilvēkiem.
Šodienas izglītībai piemērotākais ir procesa modelis, kuram atbilstošie neatņemamie uzdevumi mācību programmā ir “dot iespēju piedalīties procesā, dot iespēju gūt tiešu vai netiešu pieredzi ”. Mācību process nozīmē visu to, ko skolēni dara, lai mācītos: pēta, izmēģina, apspriež, iegaumē, plāno, izmēģina praksē, izsaka, vērtē utt. Ja programmas veidotas atbilstoši šādai pieejai, loģiska ir bezatzīmju sistēma veselības mācībā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants