Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā mārketinga vide', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās ir veikti vairāki praktiski un teorētiski pētījumi, kuri var palīdzēt uzņēmējiem sagatavoties šim komunikācijas procesam.
1960.gada beigās pētnieks Gerts Hofstede ieinteresējās par kultūras atšķirībām. Lai studētu šo problēmu viņš saņēma pieeju bagātām datu bāzēm. Rezultāti parādījās 1980.gadā publicētajā darbā „Culture's Consequences”.
Grāmata ir kā kultūras atlass. Tā stāsta par pētījumiem, kuri uzrāda kultūras atšķirības starp vairāk nekā 50 valstīm. Grāmata parāda kāda izvēle ir labākā, kas ir slikti un kas labi atrodoties kādā no 50 valstīm.
Gerts Hofstede izstrādāja teoriju par četrām kultūru dimensijām. Kultūru dimensijas – ir koncepcija, kura apraksta piecas vērtību atšķirības starp nacionālajām kultūrām.
Kultūru dimensijas ir šādas:
individuālisms pretstatā kolektīvismam;
tieksme izvairīties no nenoteiktības;
attālināšanās no valdības;
feminisms, muskulisms.
Starp kultūru atšķirības temats mūsdienās pasaulē ir ļoti aktuāls starptautiskā mārketinga darbībā.3

Autora komentārsAtvērt
Atlants