Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 1.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 2.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 3.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 4.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 5.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 6.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 7.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 8.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 9.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 10.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 11.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 12.
  • Eseja 'Māksla un apgaismība', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Kants un Fuko satiekas jautājumā par Apgaismību. Kantam šis jautājums tika uzdots pirms pāris gadsimtiem, Fuko jautā par Kanta atbildi. Iespējams, ka tā ir tikai nejaušība, marginālija domas vēsturē, tik pat labi iespējams, ka tas ir visnopietnākais jautājums, kurš jau gandrīz trīs simts gadus nodarbina Rietumeiropas filozofiju. Fuko veiktajā problematizācijā mēs atrodam arī tiešas atsauces uz „Spriestspējas kritiku”, tomēr, mans mērķis šī darba gaitā ir atrast kopsaucējus mākslas izpratnei Kanta SK un Fuko dotajam Kanta Apgaismības jēdzieniskajam uzstādījumam. Līdz ar to – darba uzdevumi būtu, pirmkārt, tēze - mēģināt noskaidrot, kas ir Apgaismība, kādas premisas uz to ir attiecināmas (kā analīzes materiālu izmantojot Fuko tekstu), otrkārt, antitēze – noskaidrot, ko nozīmē jēdziens māksla un kāds ir tā saturs un konteksts Kanta tekstā (t.i., SK), treškārt – sintezēt iegūtās atziņas sasniedzot darba mērķi. Neapšaubāmi, darba rakstīšanas gaitā radīsies papildjautājumi, sākot no tā, vai izvēlētā tēma atbilst skaidras domāšanas un veselā saprāta kritērijiem, t.i., vai šādam pētījumam ir jēga, beidzot ar to, vai varam nosaukt kādu ģēnija piemēru.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants