Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 1.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 2.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 3.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 4.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 5.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 6.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 7.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 8.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 9.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 10.
  • Konspekts 'Aspazijas dzejoļu analīze', 11.
Darba fragmentsAizvērt

GLĀBĒJS
Dzejoļa motīvs
Motīvs ir cīņa ar negatīvo,drūmo ,vienmuļo ,nomākto . Dzejoļa autors piesauc glābēju ,kas mainītu pasauli, kas padarītu pasauli savādāku , nogalinātu „tumsību”.
Liriskā „ES” pārdzīvojums
Pārdzīvojums ir tas,ka laiks iet , tas neapstājas,tomēr pasaule ir kā ar pelēku miglu apburta – tā ir drūma , tēls vēlas padarīt to gaišāku . Izlasot dzejoli, es sapratu domu šadi : Tā kā Aspazijas laikā pastāvēja uzskati – labs un ļauns un nemēdza būt kaut kā viduvēja, melns vai balts un tamlīdzīgi. Aspazija kā radošs cilvēks gribēja mainīt tos stereotipus ,kas bija ierasti. Tā gribēja pārtraukt pagātnes važu saraušanu, kā arī cīnīties par nākotnes lielumu un indivīda brīvību. Dzejiski izteiktie programmatiskie aicinājumi sasaucās ar 90.gadu sabiedrības jaunajām noskaņām. Šie pārdzīvojumi arī ir atainoti dzejolī.
Raksturīgākais dzejoļa tēliem
Tēlam raksturīga droša,pārliecīga nostāja, trauksme. Lai arī tur ir līgums, aicinājums pēc palīdzības, tomēr šis dzejolis jau ir iemesls (palīgs) aizdomāties. Tēls ir ļoti nopietni noskaņots, skatījums uz pasauli-drūms. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants