Vērtējums:
Publicēts: 15.10.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Baiļu izmantošana reklāmā. Psiholoģiskā iedarbība un ētikas aspekti', 1.
  • Eseja 'Baiļu izmantošana reklāmā. Psiholoģiskā iedarbība un ētikas aspekti', 2.
  • Eseja 'Baiļu izmantošana reklāmā. Psiholoģiskā iedarbība un ētikas aspekti', 3.
  • Eseja 'Baiļu izmantošana reklāmā. Psiholoģiskā iedarbība un ētikas aspekti', 4.
  • Eseja 'Baiļu izmantošana reklāmā. Psiholoģiskā iedarbība un ētikas aspekti', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Bailes — viens no svarīgākajiem aspektiem cilvēka organismā. Izpētot patērētāju psiholoģiju un baiļu lomu cilvēka dzīvē, tirgotājiem un mārketinga specialistiem ir uzmanīgi jāizmanto savas zināšanas, lai ietekmēt citu cilvēku domāšanu un likt tos veikt pirkumus.
Cilvēku bailes tiek izmantotas kā instruments, kas ļauj sasniegt vēlamo reakciju uz reklāmu – cilvēka koncentrējumu, lielu uzmanību, labāku atcerēšanu un cilvēka velmi atrast risinājumu problēmai vai izvairīties no stresa situācijas. Bailes reklāmās var turēt vērotāju saspīlējumā līdz paša reklāmas beigām. Bet ne vienmēr bailes izmantošana reklāmā nesēs tikai labu rezultātu reklāmdevējiem. Tiem ir jāpievērš daudz uzmanības pieļaujamam limitam, kuru nedrīkst pārkāpt. Jo, kad reklāma pārspīlēs ar cilvēka baiļu sajūtam, tā var izraisīt nevēlamo reakciju, jeb pilnīgu negatīvu attieksmi pret reklamētu produktu un pret pašu uzņēmum kopumā.
Izmantot motivējošo bailes spēku, radīt satraukumu, modināt bažas pilnā mērā var sociāla reklāma. Tieši sociāla reklāma demonstrē plaušu kaisumu smēķētajiem, aknu cirozi dzērējiem, braukšanas riebumā sekas un daudzas citas šausmas, kas vērotājiem rāda tikai negatīvas emocijas. Sociāla reklāma cenšas izraisīt cilvēka bailes par sevi un savu ģimeni. Sociāla reklāma, iespējams, ir viena no motivējušiem reklāmas veidiem.

Atlants