Vērtējums:
Publicēts: 23.04.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 1.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 2.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 3.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 4.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 5.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 6.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 7.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 8.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 9.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 10.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 11.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 12.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 13.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 14.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 15.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 16.
  • Referāts 'Skolēnu valodas raksturīgās iezīmes', 17.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Sarunvalodas un elektronisko saziņas līdzekļu valodas raksturojums    4
1.1.  Ikdienas runas īpašības    4
1.2.  Sarunvalodā izmantoto slāņu raksturojums    4
1.3.  Valodaskūltūra ikdienā    5
1.4.  Valoda elektroniskajā saziņā    6
2.  Skolēnu valodas izpēte    7
2.2.  Skolēnu valoda elektroniskajā saziņā    7
3.  Secinājumi    9
  Izmatotās literatūras saraksts    13
  Pielikums    14
Darba fragmentsAizvērt

1.3. Valodas kultūra ikdienā.
Ikdienas runa lielā mērā nosaka cilvēku savstarpējo attiecību kultūru.
Vārdiskas saskarsmes kontaktu rašanā jāievēro uzvedības noteikumu kopums jeb etiķete. Katrai tautai ir raksturīgi noteikti uzvedības pieradumi, kas, piemēram, jāievēro ģimenē. Dažādās iestādēs, kultūras un sporta pasākumos, satiksmes līdzekļos saskarsmē ar viena vecuma un dažāda vecuma personām, ar viena dzimuma un pretēja dzimuma pārstāvjiem, ar citu tautību cilvēkiem jāatceras sabiedrībā pieņemtas uzvedības normas. (4,4)
Personas runas kultūru ikdienā atspoguļo prasme sveicināt, pieklājības vārdu lietošana, uzrunas formu izvēle, runas satura saistība ar konkrētā situācijā pieņemamiem žestiem, mīmiku u pozu, runas partnerim piemērotu vārdu un izteicienu lietošana.
Pirms vārdiskas sazināšanās runātājs domās pat neapzināti novērtē sarunas partnera vecumu, radniecības pakāpi, zina, ko un kāpēc vēlas teikt, cik ilga varētu būt saruna, kādas ir attiecības ar sarunas partneri. (4,4)

Atlants