Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 1.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 2.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 3.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 4.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 5.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 6.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 7.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 8.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 9.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 10.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 11.
  • Referāts 'Centrālās tendences rādītāji, to pielietošana komercdarbības procesu pētīšanā', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Centrālās tendences rādītāji    4
1.1.  Aritmētiskais vidējais    4
1.2.  Moda    5
1.3.  Mediāna    7
2.  Centrālās tendences rādītāju pielietošana uzņēmējdarbības pētīšanā    8
2.1.  Aritmētiskais vidējais    8
2.2.  Moda    8
2.2.  Mediāna    9
  Secinājumi    10
  Izmantoto avotu saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

Apskatot tematu, pētnieciskajā darba metodoloģijā, centrālās tendences rādītāji- aritmētiskais vidējais, mediāna, moda, mums šķiet aktuāla.
Tā kā moda ir diskrēta gadījuma lieluma vērtība, kurai ir vislielākā varbūtība, vislielākais biežums – gan absolūtais, gan relatīvais; aritmētiskais vidējais – divu skaitļu summas dalījums; mediāna – ranžētas rindas vidū esošais skaitliskais lielums, mūsuprāt šīs matemātiskās sistēmas neatspoguļo reāli eksistējošās vērtības. Piemēram, praktiski eksperimentējot 1.) augstskolas studentu, vienas grupas eksāmena atzīmes, aprēķinot pēc aritmētiskā vidējā ir 7 +9 +10 +10 = 36 /4 =9 nosakāma viegli, jo eksāmena variants bija viens, savukārt, uzņēmējdarbībā katrs individuāli strādā savā specialitātē – piemēram, direktors un apkopējs- 500 + 120 = 620/2 = 310 Ls varam aprēķināt aritmētisko vidējo, bet tas nav reālais rādītājs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants