Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 1.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 2.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 3.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 4.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 5.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 6.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 7.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 8.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 9.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 10.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 11.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 12.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 13.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 14.
  • Referāts 'Valsts aizsardzības mācība kā obligāts mācību priekšmets Latvijas skolās', 15.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Lai gan valsts aizsardzības mācību programma šobrīd tiek īstenota vien 19 Latvijas skolās, tās ieviešana ir sniegusi pozitīvus rezultātus. Uz doto brīdi nav publiski pieejama kvantitatīvā statistika apkopotā veidā par šo skolu sasniegtajiem rezultātiem (piemēram, cik programmas dalībnieki ir iestājušies ar valsts aizsardzību saistītās mācību iestādēs - Valsts Policijas koledžā, Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta koledžā, NBS, Valsts Robežsardzes koledžā u.c.), bet medijos pieejamie audzēkņu viedokļi un projekta grupas individuāli veiktās intervijas apstiprina valsts aizsardzības mācības ieviešanas pozitīvo ietekmi. Kā jau iepriekš tika pieminēts, tuvāko gadu laikā ir paredzēts pakāpeniski šo programmu ieviest aizvien vairāk Latvijas skolās, tas liecina, ka politika atbalsta tādas vērtības kā Latvijas valsts drošību. Pēc NBS sniegtās informācijas, arvien lielākam skaitam jauniešu, kuri izvēlas militāro karjeru, ir neatbilstīga fiziskā sagatavotība. Līdz ar to ne tikai demogrāfiskā situācija, bet arī jauniešu veselības problēmas var ietekmēt turpmāko gadu Latvijas armijas sastāvu (Vīksne, 2016), tāpēc valsts aizsardzības mācības programmas ieviešana arvien jaunās skolās būtu kā risinājums, lai ne tikai zināšanu ziņā, bet arī fiziskās sagatavotības ziņā sagatavotu un ieinteresētu jauniešus par karjeru Nacionālajos bruņotajos spēkos.

Autora komentārsAtvērt
Atlants