Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 1.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 2.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 3.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 4.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 5.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 6.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 7.
  • Konspekts 'Auto attīstības vēsture', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Piecdesmitajos gados mazie automobiļi bija kļuvuši lētāki. Mazauto Volkswagen Beetle (“Vabolīte”) un Renualt 4 bija tik ekonomiski un lēti, ka tos pārdeva miljoniem. Tāds automobiļu daudzums radīja nopietnus sastrēgumus pilsētu ielās. Londonā automobiļu skaits dubultojās; Parīzē ieviesa zilās zonas ar ierobežotu satiksmi; Ņujorkā vajadzēja būvēt lielas pilsētu maģistrāles, lai atslogotu ielas. Mazie “burbuļauto,” piemēram, itāļu Istella, drīz guva lielus panākumus, lai gan tie tika būvēti mazi vairāk ekonomijas, nevis kompaktuma dēļ. Ģimenei gan tie bija nedaudz par maziem. Risinājums bija Mini, kas parādījās 1959. gadā. Mazais Mini bija savā ziņā revolucionārs. Lai iegūtu vietu četriem pasažieriem, motoram varēja atvēlēt ļoti maz vietas. Tādēļ konstruktors Aleks Isigonis novietoja motoru šķērsām automobilim un izveidoja priekšējo riteņu piedziņu. Šī ideja izrādījās tik laba, ka arī tagad gandrīz visiem ģimenes auto ir šāda uzbūve.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants