Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mācību metodes', 1.
  • Referāts 'Mācību metodes', 2.
  • Referāts 'Mācību metodes', 3.
  • Referāts 'Mācību metodes', 4.
  • Referāts 'Mācību metodes', 5.
  • Referāts 'Mācību metodes', 6.
  • Referāts 'Mācību metodes', 7.
  • Referāts 'Mācību metodes', 8.
  • Referāts 'Mācību metodes', 9.
  • Referāts 'Mācību metodes', 10.
  • Referāts 'Mācību metodes', 11.
  • Referāts 'Mācību metodes', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Runājot par mācību metodēm, sākumam ir jānoskaidro viens jautājums. Kas ir metode?
Vārds metode ir celies no grieķu vārda methodos, kas nozīmē ceļš, pa kuru iet. Tātad pieņemsim, kā vārds metode nozīme ceļu ( veidu) pa kuru iet, lai sasniegtu mērķi.
Pedagoģiskajā literatūra metodes jēdziens tiek definēts dažādi. Ir saskatāmas divas izplātītākas tendences metodes būtības atklāšanā. Viena pedagogu daļa uzskata, ka “metode ir mācību darbā lietoto paņēmienu kopums”, citi metodi uzskata par “ceļu, vai skolotāja un skolēna rīcības raksturojamu izvirzīto mērķu sasniegšanai”.[Rubana]
Pie pirmiem es pieskaitītu Žukovu un Zelmeni.
“Par metodi sauc skolotāja un skolēnu savstarpējo saistītu sadarbības paņēmienu sistēmu, kura vērsta uz izglītošanos, audzināšanos un attīstības uzdevumu risināšanu mācību procesā.” [Žukovs72lpp]
“Mācību metode ir skolotāja un skolēnu didaktiskas sadarbības paņēmienu sistēma skolēnu zināšanu un prasmju veidošanai un izziņu spējas attīstīšanai.”[Zelmenis111lpp]
Pie otriem – Laivinieci un Maslo.
“.. metode ir apzinātu izraudzītu un sistemātiski sakārtotu mācīšanas paņēmienu kopums, kuru izmanto mācību vielas apguvei, kā arī noteikta mācību un attīstības mērķa sasniegšanai”[ Laiviniece]…

Autora komentārsAtvērt
Atlants