Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 1.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 2.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 3.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 4.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 5.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 6.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 7.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 8.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 9.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 10.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 11.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 12.
  • Referāts 'Tirgus segmentēšana', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Tirgus segmentēšana    3
1.1  Tirgus segmentēšanas jēdziens un mērķis    3
1.2  Mērķa mārketinga attīstība    3
1.3  Segmentēšanas kritēriji    5
1.4  Tirgus segmentēšanas process    7
1.5  Tirgus segmentēšanās piemēri Latvijā    9
2.  Ceļu būves firmas “Binders” tirgus segmentēšanās    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Lai veiksmīgi virzītu preci tirgū, nepietiek vien ar labu reklāmu un labu preci. Ražotājam jāveic tirgus izpēte. Izpētot tirgu var noskaidrot pircēju pieprasījumu pēc konkrētās preces un dažādus citus faktorus, kas ietekmē pircēja rīcību. Mūsdienās ļoti daudzi ražotāji veic tirgus segmentēšanu, lai viņu precei būtu labāks noiets.
Segmentēšana- tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām atkarībā no to vajadzībām, rīcības tirgū un attieksmes pret mārketinga pasākumiem.1
Uzņēmumi izvēlas dažādus segmentēšanas paņēmienus, kritērijus un metodes. Rezultātā tiek izdalīti tirgus segmenti.
Tirgus segments- pircēju kopums ar līdzīgām vajadzībām un attieksmi pret mārketinga aktivitātēm.2
Pēc segmentu vērtēšanas notiek mērķtirgus noteikšana.
Segmentēšanas mērķis ir iedalīt grupās potenciālos pircējus, kuru vajadzības var apmierināt ar vienu un to pašu produktu, tādējādi palielinot uzņēmuma mārketinga darbību efektivitāti.
Segmentēšanas jēdziena pamatpieņēmumi ir šādi:
visi pircēji nav vienādi;
cilvēkus, kam raksturīga līdzīga uzvedība, dzīves pieredze, vērtības un vajadzības, iespējams iedalīt apakšgrupās;
apakšgrupas ir mazākas un viendabīgākas neka patērētāji kopumā;
vieglāk ir apmierināt nelielas līdzīgu pircēju grupas vajadzības nekā lielu grupu pircēju atšķirīgās vēlmes.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants