Vērtējums:
Publicēts: 19.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketinga loma muzeja attīstībā', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga loma muzeja attīstībā', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga loma muzeja attīstībā', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga loma muzeja attīstībā', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga loma muzeja attīstībā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga definīciju ir daudz. Tās apkopojot, par mārketingu varētu saukt cilvēku vajadzību noteikšanu, paredzēšanu un to apmierināšanu ar produktu
Radīšanu un ražošanu
To sadali un cenu noteikšanu
Virzīšanu tirgū,
Lai īstenotu konkrētās organizācijas mērķus:
Monetārus
Nemonetārus- dzīves līmeņa paaugstināšana. (Muzeji).
Produkts ir viss, kas radīts darba rezultātā un var apmierināt patērētāju vajadzības un tiek piedāvāts tirgū. Produkti ir gan preces, gan pakalpojumi- kad producēšana un konsumēšana ir vienlaicīga. Pakalpojumi attiecas uz muzejiem.
Vēlme- iekšēja tieksme pēc kaut kā.
Vajadzība- vēlmes īpaša forma, prasība pēc kaut kā. Cilvēka sajūta, ka viņam kaut kā trūkst. Tā atkarīga no sabiedrības attīstības, kultūras līmeņa, cilvēka personiskajām īpatnībām.
Vajadzību hierarhija:
Fizioloģiskās
Drošība
Sociālās
Pašizglītošanās vai pašapliecināšanās (pēc Murreja, 1968).
Pašapliecināšanās vai pašizziņa (pēc Murreja).

No divām pēdējām var atteikties un tās arī visvairāk saistītas ar muzeju pakalpojumiem. Lai gan muzejos būtiskas arī sociālās vajadzības, arī drošība un dažreiz muzejā cilvēki iegriežas, lai paēstu vai izmantotu tualeti.
Kultūrā ne vienmēr realizējas princips- ražot to, ko pieprasa. Drīzāk ražotājs realizē savas vēlmes. Jāliek klientam noticēt, ka viņam to produktu vajag.
Muzeja darbības tirgus ir konkurenti:
1.Citi brīvā laika pavadīšanas veidi.
2.Citi izglītības veidi- formālā un neformālā izglītība.
3.Pētniecības sfēra.
4.Sabiedriskā ēdināšana, suvenīru veikali u.tml.
5.Tēla veidošana utt.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants