Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 1.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 2.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 3.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 4.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 5.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 6.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 7.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 8.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 9.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 10.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 11.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 12.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 13.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 14.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 15.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 16.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 17.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 18.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 19.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 20.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 21.
  • Konspekts 'Elektriskās sistēmas', 22.
Darba fragmentsAizvērt

1.Uzdevums
Dota 330 kV līnija. Vadu novietojums balstos – horizontālais. Katrā fāzē ir divi šķeltie vadi (n = 2), ar šķelšanās soli a = 250 mm. Attālums starp fāzēm D = 8m, vadu marka 2 x AC – 300, līnijas garums l = 300 km.
Noteikt līnijas parametrus.
Risinājums.
Vadu sašķelšanas gadījumā ieved jēdzienu ekvivalentais vada rādiuss rek.

kur r – atsevišķās fāzes vada rādiuss;
ali – attālums starp šķeltajiem vadiem l un i – tajā fāzē;
П – reizinājuma saīsinātā pieraksta apzīmējums.
Divu vadu gadījumā
mm
kur a0 – attālums starp blakus esošiem vadiem fāzē, jeb šķelšanās solis.
Vadam AC – 300/39 pēc tabulas diametrs d = 24/8 mm, rādiuss r = 12,4 mm.
Vidējais ģeometriskais attālums starp fāzēm pie horizontāla vadu novietojuma.
m
Fāzes induktīvā pretestība šķeltiem vadiem.
= 0,19 Ω
Kapacitatīvā vadītspēja


Kapacitatīvā vadītspēja līnijai
b = b0.l = 300 . 3.35 . 10-6 = 1.005 . 10-3 S
Aktīvā līnijas vadītspēja: Gl = G0 . l = 300 . 2,92 . 10-5 = 8,76 . 10-3 , (S)
kur , ΔPkor = 4,6 kW/km – aktīvās jaudas zudumi uz koronu sliktos laika apstākļos. ΔPkor = 1,9 kW/km – labos laika apstākļos.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants