Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Impresionisms', 1.
  • Eseja 'Impresionisms', 2.
  • Eseja 'Impresionisms', 3.
  • Eseja 'Impresionisms', 4.
  • Eseja 'Impresionisms', 5.
  • Eseja 'Impresionisms', 6.
  • Eseja 'Impresionisms', 7.
  • Eseja 'Impresionisms', 8.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Kas ir impresionisms    3
2.  Modernā paradīzes veidošana    3
3.  Žoržs Pjērs. ”Tilts Kubervuā”    4
4.  Krāsu revolūcija    5
5.  Impresionisms pasaulē    6
6.  Izmantotā literatūra    6
Darba fragmentsAizvērt

Impresionisms pasaulē
Parīzes impresionisti savos mākslinieciskajos meklējumos nebija vientuļi. Visā pasaulē mākslinieki sāka pievērsties laikmetīgās dzīves tēmām, izmantojot spilgtas krāsas un gleznojot brīvā dabā. Dažreiz viņa pat dēvēja sevi par ”impresionistiem”. 1915. gadā kritiķis Kristiāns Britons rakstīja, ka, lai arī Parīze bija ”vieta, no kurienes šis jaunais evaņģēlijs izplatās visā Eiropā un arī Amerikā, radās neskaitāmi gaismas apustuļi, kas drīz vien izmainīja modernās glezniecības principus, ejot no melnās un brūnās krāsas uz gaiši violetu, violetu un gaišām krāsām”. Kopš tā laika galvenais jautājums bijis – cik lielā mērā franču mākslinieki ietekmējuši šos ”ārzemju” gleznotājus un cik lielā mērā franču impresionisti uzskatāmi par laikmeta gara izteicējiem mākslā. Dažas grupas, kā piemēram , glezniecības manieri, būdami neatkarīgi, bet citus nepārprotami iespaidoja impresionistu darbu izstādes. Šī iepazīšanās lielākoties notika, ”ārzemniekiem” mācoties Parīzē.

Autora komentārsAtvērt
Atlants