-
Pirmsskolas izglītības skolotāja kvalifikācijas prakse
Diena- ceturtdiena;
Apakštēma- gājputni;
Dominante- rokdarbi;
Pakārtotie darbības veidi- daba, matemātika;
Mērķis- rosināt bērnos interesi par gājputniem;
Uzdevumi:
Noskaidrot kas ir gājputni;
Noskaidrot kādēļ gājputni lido uz siltajām zemēm;
Veidot gājputnus no papīra pēc skolotājas parauga,
Izrotāt gājputnus;
Attīstīt sīko pirkstu muskulatūru;
Rosināt bērnus locīt precīzi un nosaukt salocīto figūru pēc nosaukuma.
Uzskate, materiāli – dažādi gājputnu attēli, pērlītes, spalviņas, šķēres, līme.
Pašanalīze- nodarbība izdevās, jo bērni bija ieinteresēti par gājputniem, vienīgi īpaši nevarēja atšķirt, kuri tad ir gājputni un kuri ne. Līdz ar to vēlreiz pārskatījām gājputnu attēlus un noskaidrojām gājputnu nosaukumus. Bērni saprata kādēļ gājputni dodas uz siltajām zemēm. Dažiem bērniem grūtības sagādāja grūtības papīra locīšana, nedaudz palīdzēju. Locīšanas laikā atkārtojām ģeometriskas figūras- kvadrātu, trīsstūri. Bērniem patika aplīmēt putniņus ar spalviņām, vienīgi spalviņas stipri lipa pie pirkstiem.…
Nedēļas tēma- rudens 1.attīstības pakāpe Diena- pirmdiena Apakštēma- rudens augļi un dārzeņi Mērķis- iepazīstināt bērnus ar augļiem un dārzeņiem rudenī, atpazīt un nosaukt tos. Dominante- daba Pakārtotie darbības veidi- zīmēšana, matemātika. Uzdevumi: • Sniegt priekšstatus par pieaugušo cilvēku darbiem rudenī- augļu dārzeņu novākšana; • Izraisīt interesi par rudens darba rezultātu un nozīmi; • Vingrināties atpazīt augļus un dārzeņus pēc garšas un smaržas; • Attīstīt prasmi grupēt augļus un dārzeņus pēc ārējām pazīmēm; • Vingrināties noteikt- liels mazs, mazāk, vairāk, apaļš, garens. • Attīstīt iemaņas zīmēt garenas formas ar guaša krāsām- gurķis, burkāns; • Rosināt noteikt krāsas savā darbā. Izmantotie materiāli, uzskate- attēli ar dažādiem cilvēku darbiem rudenī, dažādi augļi un dārzeņi, sulu spiede, krūzītes, guaša krāsas, otas, trauciņš, vaska drāna, lupatiņa. Pašanalīze: bērnus ieinteresēju par dažādiem rudens darbiem, bērni uzmanīgi skatījās un uzdeva dažādus jautājumus, gan par tehniku ar ko novāc ražu, gan par pašiem rudens darbiem-ko cilvēki tur dara? Kāpēc? Visvairāk izdevās dažādu dārzeņu un augļu nogaršošana un smaržošana, gan cietā veidā, gan sulas veidā. Izbrīnīja tas, ka dažiem bērniem auglis cietā veidā negaršoja, bet sulas veidā garšoja, vai otrādi. Daži bērni gan atsacījās pagaršot. Ņemot vērā, ka bērni mazi, īpaši neizdevās augļu un dārzeņu krāsu noteikšana. Izdevās noteikt augļu un dārzeņu lielumu-liels, mazs, kā arī formu, apaļš un garens, bērni saprata arī ko nozīmē daudz un maz (traukā daudz plūmju, bet kabacis ir viens). Bērniem zīmēt ar guaša krāsu patika, izdevās zīmēt garenus dārzeņus, bija sapratuši ko nozīmē garens.