Vērtējums:
Publicēts: 01.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 1.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 2.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 3.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 4.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 5.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 6.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 7.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 8.
  • Referāts 'Klientu apkalpošanas kvalitāte', 9.
Darba fragmentsAizvērt

1. Kvalitātes jēdziens.

Svešvārdu vārdnīcā skaidrots, ka KVALITĀTE [lat.qualitas, qualitatis – kādība] ir 1) filozofijā - kāda priekšmeta, parādības, procesa noteiktība, kuras dēļ tas ir tieši šis, nevis kāds cits priekšmets, parādība, process; 2) īpašība, labums (4.)
Jēdzienu KVALITĀTE mūsdienu izpratnē ieviesa ASV un Japāna, lai panāktu savu valstu attīstību. Jēdziens sevī ietvēra darba, apkalpošanas, procesa, personāla u.c.elementu efektīvu funkcionēšanu.
Apzinātas rīcības kvalitātes jomā veidojās uz diviem atšķirīgiem pamatprincipiem:
- produktu kvalitātes kontroles,
- procesu kvalitātes vadības.
Laika gaitā kvalitātes jomā orientācija mainījusies no produkcijas kvalitātes kontroles uz kvalitātes nodrošināšanu un tālāk uz kvalitātes pilnveidošanu. Kvalitātes jēdziens ietver sevī gan organizācijas iekšējās darbības, gan ārējās aktivitātes(1.,7.)

2. Kvalitātes definīcija, vadības principi.
Hārvijs un Grīns, kvalitātes izpratnes iespējas iesaka grupēt vairākās kategorijās, no kurām svarīgākās ir šādas:
- Kvalitāte kā izcilība. Tā ir tradicionālā akadēmiskā pieeja, kuras mērķis ir- būt labākajam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants