Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 1.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 2.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 3.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 4.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 5.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 6.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 7.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 8.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 9.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 10.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 11.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 12.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 13.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 14.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 15.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 16.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 17.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 18.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 19.
  • Referāts 'Sociālo mijiedarbību īpatnības pusaudžu grupās', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3-4
  TEORĒTISKĀ DAĻA    4-17
1.  Kādi ir pusaudžu uzvedības motīvi un motivācijas    4-5
2.  Pusaudžu vajadzība piederēt grupai    6-9
3.  Pusaudžu grupu veidošanās principi un klasifikācija    9-10
4.  Sociālās mijiedarbības pusaudžu grupās    10-14
  grupas ietekme uz personību    10-11
  sociālas iedarbības modeļi grupā    11-14
5.  Konfliktu cēloņi un to risināšanas iespējas pusaudžu grupās    15-17
  NOBEIGUMS    17-18
  MANI SECINĀJUMI    18-19
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    20
Darba fragmentsAizvērt

Ievads. Cilvēks pēc savas būtības ir sociāla būtne, stāsts par Robinsonu Kruzo patiess šķiet tikai grāmatas lapaspusēs, dzīves īstenība ir tāda, ka mēs nevaram bez līdzcilvēkiem. Sociālā psiholoģija ir zinātne, kas analizē, ko cilvēki domā par citiem cilvēkiem, kā ietekmē viens otru un kādas ir to savstarpējās izturēšanās. 1908. gadā klajā nāca divas grāmatas: W. McDougall ,,Ievads sociālajā psiholoģijā’’ un J.A. Rosa ,,Sociālā psiholoģija’’, šo gadu arī uzskata par sociālās zinātnes veidošanās laiku.
Pusaudža gadi ir pārejas posms starp bērnību un jaunību, tas ir periods no 11 līdz 15 gadiem. Pusaudžu vecumā notiek nopietnas izmaiņas bioloģiskajos un kognitīvajos procesos, ko ļoti spēcīgi pastiprina afektīvās sfēras īpatnības šajā vecumā. Šajā darbā, analizēdama dažādus autorus par manis izvēlēto tēmu, vēlos izprast pusaudzi kā personību un individualitāti, kura saskarsmē ar citiem cilvēkiem meklē savu identitāti, savu ES koncepciju, tādā veidā integrējoties sabiedrībā, iekļaujoties sociumā. Mani interesē kādi ir šī vecuma posma sociālās rīcības motīvi, kuras ir galvenās vajadzības šajā vecumā un kādas ir pusaudžu savstarpējās mijiedarbības īpatnības, uz kādiem principiem balstās savstarpējo attiecību veidošanās. Mans grūtākais uzdevums ir noskaidrot, kas izraisa savstarpējo konfliktu situāciju un kā nodrošināt veselīgu gaisotni grupās, kuru locekļi ir pusaudži. Katrs mēs esam unikāls dabas brīnums, kurš neatkārtojas. Nav iespējams atrast vienu stingru ,,pankūku recepti’’ visiem jauniešiem, jo katrs ir tik individuāls un savdabīgs, kas vienam ir noderīgs, tas citam pilnīgi kaitīgs. Pusaudža vecums, tas ir cilvēcīguma pārbaudes laiks, kad tu centies smaidīt, kaut gribas bļaut no neizpratnes. Vējš ir daudz vieglāk saprotams, nekā pusaudzis ar saviem niķiem un knifiem. Vai tiešām, lai izprastu pusaudžu psihi un uzvedību, vienīgā iespēja ir nokrāsot zaļus matus un lekt līdz? Labāk būtu atrast citu līdzekli, kā veidot ceļu uz viņu prātiem un sirdīm, nepazaudējot sevi. Man ir vēlēšanās akadēmiskajās studijās apgūt teorētiski, kas nosaka pusaudžu savstarpējās attiecības, vai tās savos pamatos atšķiras no pieaugušo saskarsmēm, kur ir paslēpta pusaudžu īpatnējās pasaules izpratnes noslēpums. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants