-
Loģistika un tās lietošana uzņēmumos un ekonomiskajās sistēmās
Uzņēmuma kopējās darbības mērķi jāformulē orientējoties uz peļņas palielināšanu, tirgus daļas palielināšanu un attīstības tempu palielināšanu. Atsevišķu darbības virzienu mērķus varētu formulēt šādi:
klientu apkalpošanas mērķi: uzlabot klientu profesionālo apkalpošanu; minimizēt kļūdu skaitu, kas veidojas pasūtījumu pieņemšanas un apstrādes procesā utt.;
personāla mērķi: samazināt darbaspēka mainību; paaugstināt darbinieku motivāciju; paaugstināt darbinieku kompetenci utt.;
finanšu mērķi: palielināt peļņu; palielināt apgrozījumu; piesaistīt investoru finanšu līdzekļus utt.;
mārketinga darbības mērķi: palielināt piedāvāto specifisko pakalpojumu skaitu; uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti; paaugstināt klientu apmierinātības līmeni; paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju utt.;
mārketinga kompleksa elementu mērķi: paplašināt preču sortimentu; palielināt ekskluzīvu preču piedāvājumu; atvērt jaunu tirdzniecības salonu; noteikt konkurētspējīgas cenas; uzlabot virzības pasākumu plānošanu, organizēšanu un koordinēšanu; veicināt uzņēmuma pozitīva tēla veidošanos klientu apziņā utt.;
loģistikas mērķi: sniegt klientiem maksimālu kopējo derīgumu, saglabājot minimālas izmaksas; ar minimālām kopējām izmaksām paaugstināt sniegto pakalpojumu kvalitāti; uzlabot informācijas apmaiņu uzņēmuma iekšienē; sekmēt informācijas plūsmu optimizēšanu visā loģistikas ķēdē; nodrošināt iespējami ātru pasūtījumu izpildi (ar minimālām izmaksām); turpināt stabilu un uzticamu sadarbības partneru izvēli; izvēlēties lētus un uzticamus transportētājus; nodrošināt ilgtermiņa sadarbību ar piegādātājiem utt.
Katrs loģistikas ķēdes dalībnieks pilda tam uzticētās funkcijas. Iedala loģistikas elementārās un kompleksās funkcijas.
…
Loģistikas ķēdi (The Supply Chain) raksturo kā tehnoloģiju secīgu izpildi, kas notiek no izejvielu ieguves vietām līdz pat gala patērētājiem. Tas nozīmē, ka izejvielu iegūšanu, materiālu un pusfabrikātu piegādi, produktu ražošanu un gatavo produktu sadali, tai skaitā pasūtījumu pieņemšanu, produktu transportēšanu un uzglabāšanu plāni, īsteno un kontrolē kā tehnoloģiju secīgu izpildi materiālu un gatavo produktu ceļā no izejvielu avotiem līdz gala patērētājiem. Loģistikas ķēde palīdz izprast un analizēt produkta vērtības uzkrāšanas procesu.