Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirgvedība II. Cenu veidošana', 1.
Darba fragmentsAizvērt

CENA ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu.
CENU VEIDOŠANAS KONCEPCIJA ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. IEKŠĒJIE FAKTORI: mārketinga mērķi, darbības stratēģija, uzņēmuma izmaksas, mārketinga darbības organizācija. ĀRĒJIE FAKTORI: tirgus tipi, pieprasījuma elastīgums, likumdošana un valsts politika, pārējie faktori.
UZŅĒMĒJDARBĪBAS MĒRĶI, NOSAKOT OPTIMĀLĀS CENAS: nodrošināt izdzīvošanu tirgū, maksimāli palielināt peļņu, nodrošināt sev tirgū vienu no lielākajiem produktu realizācijas apjomiem, iegūt tirgū stabilas pozīcijas produktu kvalitātes ziņā.
PASTĀVĪGĀS IZMAKSAS: ir izmaksas, kas nemainās, mainoties produkta ražošanas apjomam vai realizācijai.
VIDĒJĀS PASTĀVĪGĀS IZMAKSAS: mainās līdz ar produkta ražošanas apjoma vai realizācijas palielināšanos vai samazināšanos.
MAINĪGĀS IZMAKSAS: maiņas līdz ar produkta ražošanas apjoma vai realizācijas palielināšanos (samazināšanos).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants