Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 1.
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 2.
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 3.
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 4.
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 5.
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 6.
  • Referāts 'Mūzikas darbības būtība un veidi', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Spēle uz intrumentiem – interesanta, ļoti noderīga bērnu muzikālā darbība. Tas palīdz daudzveidot bērna dzīvi, izklaidēt un stimulēt viņu radoši darboties. Instrumentu spēles apgūšanas procesā formējas dzirdes priekšstati, ritma, tembra un dinamikas izjūta. Attīstās bērna patstāvīgums, uzmanība, organizētība.
Instrumentālā muzicēšana izraisa skolēnos sajūsmu, prieku. Rodas vēlme muzicēt. Tādēļ šāda veida darbība ir ļoti būtiska muzikālās un radošās darbības attīstības procesā.
Svarīgi, lai radošajā muzicēšanā (dziedāšanā, spēlē uz instrumentiem, diriģēšanā, plastiskajā un runas intonēšanā, pārdomās utt.) subjektīvi „pārdzīvo” savu sajūtu mūzikā, bet neizpildīja skolotāja dotos tehniskos uzdevumus. Radošuma gudrība slēpjas tajā, ka nevajag steidzināt šo darbību, bet nepieciešams paļauties uz neapzinātu bērna dvēseliskuma sajūtu izpausmi. Pakāpeniski palielinot savu iespaidu bagāžu un dzirdes-muzikālos priekšstatus, skolēns tos negaidīti atklāj savā radošajā procesā.
Nozīmīgu lomu šajā procesā ieņem bērna piedalīšanās izpildīšanas darbībā (elementārajā dziedāšanā, elementārajā muzicēšanā), apmācības sākumposmā nepieciešama muzikālās teorijas un sacerēšanas prakse. Tieši šis radošās darbības veids palīdz bērnam izprast galvenās mūzikas valodas likumsakarības un pārvaldīt to ar speciālām zināšanām, prasmēm, iemaņām, kas ir nepieciešamas muzikālajai darbībai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants