Vērtējums:
Publicēts: 09.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 1.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 2.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 3.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 4.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 5.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 6.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 7.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 8.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 9.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 10.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 11.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 12.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 13.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 14.
  • Prezentācija 'Simetrija mākslā', 15.
Darba fragmentsAizvērt

6. PAGRIEZIENS
Ešers ir viens no pirmajiem, kas sāka attēlot savās mozaīku gleznās fraktāli. Tikai pēc desmitgadēm zinātnieki sāka studēt šo figūru īpašības ar datoru, un veidot to, ko Ešers zīmēja ar rokām. Fraktāļu rakstu Ešers demonstrēja jau 1956. gadā, lai gan fraktāļu jēdiens tika ieviests tikai 1975. gadā.

7. HOMOTĒTIJA
Homotētija ir pārveidojums, kurā iegūst līdzīgas figūras tā, ka atbilstošās malas un leņķi ir proporcionāli.
Matrjoškas lelles tika izgrebtas un nokrāsotas pēc Vasīlija Zvjozdočkina un Segeja Maļutina dizaina 1890. gadā iespaidoti pēc Japāņu Darumas lelles.
Homotētiskas figūras ir līdzīgas, bet līdzīgas figūras ne vienmēr ir homotētiskas (homotētijā ir svarīgs arī figūru novietojums). Piemēram, fraktāļos var redzēt bezgalīgi daudz līdzīgas figūras, bet tās nav homotētiskas, jo nevar noteikt homotētijas centru.

Autora komentārsAtvērt
Atlants