-
Dzimumu stereotipu biežums TV reklāmās Latvijā
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Dzimumu stereotipi TV reklāmās | 9 |
1.1. | Dzimumu stereotipu definējums | 9 |
1.2. | Dzimumu stereotipi un reklāmas industrija | 11 |
1.3. | Pētījumi par dzimumu stereotipiem | 13 |
Teorētiskās daļas secinājumi | 20 | |
2. | Empīriskā daļa | 22 |
2.1. | Pētījuma objekta un metožu raksturojums | 22 |
2.2. | Pētījuma norise. Rezultātu kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze | 23 |
2.3. | TV reklāmas analīzes rezultāti | 31 |
2.4. | Individuālo respondentu aptauja un tās rezultātu analīze | 35 |
2.5. | Pētījuma rezultātu interpretācija | 35 |
Empīriskās daļas secinājumi | 36 | |
Nobeigums | 38 | |
Literatūras saraksts | 39 | |
Anotācija | 41 | |
Pielikumi | 42 |
Mūsdienās dzimumu stereotipu tēma pasaulē ir īpaši aktuāla, jo masu medijos un sabiedrībā joprojām tiek radīti un uzturēti dažādi dzimumu stereotipi, kaut arī ierastās dzimumu lomas sabiedrībā ir mainījušās – abi dzimumi kļuvuši vienlīdzīgāki. Tāpat arī reklāmas industrijai tiek pārmesta dzimumu stereotipu uzturēšana un jaunu stereotipu radīšana.
Lai noskaidrotu, kādi dzimumu stereotipi sastopami Latvijā redzamajās reklāmās un izpētītu to rašanās cēloņus, ir svarīgi analizēt dažādu dzimumu stereotipu esamības biežumu masu medijos un sabiedrībā. Tā kā masu mediju veids, kurš Latvijā spēj sasniegt vislielāko auditoriju, ir televīzija, darba autore kā pētījuma objektu izvēlējusies TV reklāmas.
Ievērojot visus minētos apstākļus, darba autore izvēlējusies pētījuma tematu „Dzimumu stereotipu biežums TV reklāmās Latvijā”. Par darba mērķi autore izvirzījusi biežāk sastopamo dzimumu stereotipu TV reklāmās Latvijā noskaidrošanu, kā arī šo stereotipu biežās izplatības iemeslu izpētīšanu. Tikusi izvirzīta hipotēze, ka dzimumu stereotipi TV reklāmās ir izplatīti ļoti plaši un visbiežāk attēlo vīriešu un sieviešu atšķirīgo lomu sabiedrībā. …
Kursa darbs, izstrādāts Reklāmas fakultātē. Ir teorētiskā daļa, kurā ir apkopojums par pasaulē līdz šim notikušajiem pētījumiem par šo tēmu; ir dažādu speciālistu viedokļi par dzimumu stereotipu izmantojumu reklāmā. Empīriskajā daļā veikta iedzīvotāju aptauja un TV reklāmu analīze. Ir secinājumi un aptaujas rezultātu interpretācija. Darbā ir iekļauts anketas paraugs, anotācija, 2 padziļinātu interviju teksti. Aptaujas rezultāti papildināti ar grafikiem.