Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 1.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 2.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 3.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 4.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 5.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 6.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 7.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 8.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 9.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 10.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 11.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 12.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 13.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 14.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 15.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 16.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 17.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 18.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 19.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 20.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 21.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 22.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 23.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 24.
  • Referāts 'Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori', 25.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
Agrīnā brieduma vecumposma raksturojums    4
2.  Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par spējām    9
2.1.  Spēju struktūra    9
2.2.  Muzikālo spēju definējums pedagoģijā un psiholoģijā    12
2.3.  Muzikālās dzirdes raksturojums    16
  Secinājumi    21
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    22
Darba fragmentsAizvērt

Daudz kora dziesmas tiek rakstītas harmoniskajā rakstības stilā. Šis rakstības stils pieprasa no diriģenta tādas speciālās spējas, kā muzikālās dzirdes, šajā gadījumā tieši harmoniskās dzirdes esamību. Reizēm var novērot to, ka lielam koru sastāvam nav piesātinātas skaņas un dažas balss grupas vienkārši nevar sadzirdēt, kā rezultātā izceļas tikai viena balss grupa aizēnojot pārējās. Šajā ziņā liela nozīme ir diriģenta harmoniskajai dzirdei, lai spētu sabalansēt visas balsis tā, kā to pieprasa dziesmas faktūra, raksturs un citas iezīmes.
Mūsdienās kora mūzikā ir izveidojusies tāda problēma, ka studenti nepietiekamā līmenī strādā pie savas muzikālās dzirdes attīstīšanas un pilnveidošanas, it īpaši harmoniskās dzirdes, kas prasa ļoti smagu un ilgstošu darbu. No kora diriģenta dzirdes ir atkarīgs tas, kā koris izklausīsies kopumā, tāpēc harmoniskā dzirde ir tas muzikālās dzirdes komponents, kurš ir ieņem ļoti svarīgu lomu diriģenta darbā un vēlamo rezultātu sasniegšanā. Kā arī samērā maz pētījumi ir veikti tieši par harmoniskās dzirdes specifiku darbā ar kori. Līdz ar to tika izvēlēts temats pētījuma veikšanai – „Studentu harmoniskās dzirdes specifika darbā ar kori”.

Atlants