Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 1.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 2.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 3.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 4.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 5.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 6.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 7.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 8.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 9.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 10.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 11.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 12.
  • Eseja 'Patērētāju sabiedrība Latvijā. Ekspedīcija uz lielveikalu', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Manuprāt, cilvēkiem ir noteikti iepirkšanās paradumi, kas nosaka viņu izvēli. Katram ir savi mīļākie veikali, uz kuriem tie dodas visbiežāk un retāk izvēlas iepirkties vai pat ieiet veikalā, kurā iepriekš nekad nav bijuši. Arī katram veikala ir noteikta mērķauditorija, kas ir saistīta ar tā piedāvāto produkciju, jo ne vienmēr tā derēs vai būs interesanta visiem cilvēkiem. Katrā veikalā, papildus pārdodamajām precēm, ir izvietoti reklāmas materiāli, kas sniedz priekšstatu par tā vērtībām. Nopērkot kādu preci, tās pircējs nopērk ne tikai preci tās praktiskajā nozīmē, bet arī kādu pievienoto vērtību, kuru rada tās zīmols. Reklāmu fotogrāfijas veikalā iepazīstina potenciālos pircējus ar noteiktu tēlu, no kura daļu tie var pārņemt sev, ja tie iegādājas kādu preci konkrētajā veikalā. Reizēm tieši šis, nevis preces praktiskums, kalpo kā galvenais arguments, kas ietekmē potenciālā pircēja lēmumu iegādāties kādu preci.
Veikalu tēlu veido arī tā interjers, pārdevēju izskats un attieksme pret pircēju. Pie kasēm pircēji var iepazīties ar preču atgriešanas noteikumiem un citiem īpašajiem piedāvājumiem. Kad veikala apmeklētājs ir veicis pirkumu, pārdevēji reizēm ievieto maisiņā reklāmas materiālu, kas tiek iedots līdzi pircējam.
Noslēgumā vēlētos piebilst, ka šī ekspedīcija lika man pievērst vairāk uzmanības veikala videi, kurā lielākoties mēs pavadām laiku neievērojot dažādos stimulus un trikus, kuri ir izvietoti priekš patērētājiem, lai veicinātu preču noietu. Bija interesanti pastaigāties pa veikaliem neko nenopērkot, jo, manuprāt, tas ir vienīgais veids, kā palikt apkārtnes pazinošam un neieslīgt parastajā patērētāju apmātībā.

Atlants