Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kapitālisma attīstība Anglijā. Kapitālisma attīstība Francijā', 1.
  • Konspekts 'Kapitālisma attīstība Anglijā. Kapitālisma attīstība Francijā', 2.
  • Konspekts 'Kapitālisma attīstība Anglijā. Kapitālisma attīstība Francijā', 3.
  • Konspekts 'Kapitālisma attīstība Anglijā. Kapitālisma attīstība Francijā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

5. Aprakstiet dzelzceļa attīstību.
Pirmie sliežu ceļi tika uzbūvēti Vācijā jau XVI gadsimtā — sliedes bija no koka un pa tām vagonus vilka zirgi. XVIII gadsimtā samērā plaši raktuvēs Anglijā un citur izmantoja metāla (čuguna) sliedes. Tomēr dzelzceļa īstā attīstība sākās līdz ar tvaika mašīnas izgudrošanu.Pirmo tvaika lokomotīvi uzbūvēja 1804. gadā angļu konstruktors Ričards Trevitiks. Tomēr tolaik izplatītās čuguna sliedes nespēja noturēt septiņas tonnas smago lokomotīvi, bet dzelzs bija pārāk dārga. 10 — 20 gadus vēlāk angļu inženieris Džordžs Stīvensons izgudroja vairākas tvaika lokomotīvju konstrukcijas un pārliecināja kalnraktuvju īpašniekus par dzelzceļa lietderību. Pirmo dzelzceļu atklāja Anglijā 1825. gadā starp Dārlingtonu un Stoktonu. Eiropas dzelzceļu līniju kopgarums 1830. gadā bija tikai daži desmiti metru, bet gadsimta vidū vairāk kā 36 800 km. 19. gs. pirmo vilcienu ātrums bija visai niecīgs – 30 – 40 km/h. Vilcienu satiksme deva impulsu industrializācijas attīstībai, kā arī mainīja priekšstatus par attālumiem. 5

Autora komentārsAtvērt
Atlants