• Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā

     

    Referāts10 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 1.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 2.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 3.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 4.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 5.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 6.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 7.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 8.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 9.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 10.
  • Referāts 'Garīgās brīvības attīstīšanas iespējas skolas pedagoģiskajā procesā', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Balstoties uz teorētiskajām atziņām, kas izklāstītas divās pirmajās nodaļās, kā arī lai pēc iespējas objektīvāk izvērtētu tos šīsdienas situācijas aspektus, kas ir saistīti ar indivīda garīgās brīvības veidošanās iespējām skolā, papildus savai praksei un tās laikā veiktajiem novērojumiem 1996./97. mācību gadā izdarīju pilotāžas aptauju, kuras rezultāti parādīja, ka tiešās aptaujas metode nedod gaidīto efektu, ka nepieciešamas pastarpinātākas metodes. Tāpēc izveidoju nepabeigto teikumu variantus ar desmit teikumiem. Arī tie tika pārbaudīti vairākkārt, līdz palika šāda teikumu kopa:

Teikumi sastādīti tā, lai pusaudzis, ļaujoties brīvajām asociācijām, sniegtu informāciju par to, kāpēc viņš apmeklē skolu, kādi šai ziņā ir dominējošie motīvi (4.,6.,9. un daļēji arī 1.teikums), kas pusaudzim rada vislielākās problēmas un nepatiku skolā (7. un daļēji arī 1. un 3.teikums), kā pusaudži izprot brīvības jēdzienu (10.teikums), kādi faktori ietekmē skolēnu pašizjūtu un kā tie sekmē vai bremzē garīgās brīvības veidošanos (2.,3., 5. un 8. teikums).
Teikumi veidoti tā, lai pusaudži netiešā veidā atklātu savus priekšstatus par skolu, par to, kas ietekmē viņu izvēles iespējas un garīgo brīvību.
Izpētei ar nepabeigto teikumu metodi tika iesaistīti 315 skolēni (182 meitenes un 143 zēni), kas mācījās 6.,7.,8.,9. un 10. klasē piecās Latvijas skolās: Rīgas 1.ģimnāzijā, Rīgas 2.vidusskolā, Rīgas 93.vidusskolā, Rīgas V.Zālīša pamatskolā, Jelgavas Spīdolas skolā, Aizputes vidusskolā.
Konkrēto izpētes rezultātu piemēri ir atrodami pielikumā 135.lpp.
Pēc šīs informācijas ieguves tika izveidotas vairākas anketas ar ranžē­šanai paredzētiem parametriem.
Pirmās anketas parametru izvēli papildus noteica arī mācību gada sākumā veiktā aptauja par to, ko skolēni gaida no psiholoģijas nodarbībām skolā, kurā viņiem(-ām) tika lūgts uzrakstīt par savām vēlmēm un bažām saistībā ar jauno mācību priekšmetu. Anketas parametri ir:
1.
Audzinošas situācijas
2.
Baiļu pārvarēšana
3.
Cilvēku uzvedības motīvi
4.
Drosme pašapliecināties
5.
Dzīves jēgas meklējumi
6.
Dzīvesprieka meklējumos
7.
Konfliktu noregulēšana
8.
Mazvērtības kompleksi
9.
Sabiedriskā struktūra
10.
Seksualitāte un pašapziņa
11.
Spēju attīstīšana
12.
Terapiju metodes
Šīs 12 problēmas sevī ietver visus tos jautājumus, uz kuriem visbiežāk tiek meklētas atbildes, kas atklājas gan racionālu vēlējumu formās, gan emocionāla rakstura izteikumos un secinājumos. Izpētē tika iesaistīti 124 skolēni (70 zēni un 54 meitenes), kas mācījās 9.,10. un 11.klasē. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants