Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Kritiskā domāšana', 1.
  • Eseja 'Kritiskā domāšana', 2.
  • Eseja 'Kritiskā domāšana', 3.
  • Eseja 'Kritiskā domāšana', 4.
  • Eseja 'Kritiskā domāšana', 5.
  • Eseja 'Kritiskā domāšana', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Pirms sākt runāt par kritiskās domāšanas iemaņu attīstību, derētu noskaidrot – kas tad ir kritiskā domāšana un vai tā ir vajadzīga māsu praksē? Pastāv daudzas kritiskās domāšanas definīcijas. Viena no tām izskaidro kritisko domāšanu kā domas vai idejas stipru un vājo pušu apzināšanos (Stahl & Stahl, 1991.). Cita apgalvo, ka kritiskā domāšana ir tādu kognitīvo iemaņu un stratēģiju izmantošana, kas palielina vēlama iznākuma iespējamību (Halpern, 1996.) Lai kā tas arī nebūtu, visi autori vienojās par to, ka kritiskās domāšanas koncepciju veido dažādu specifisku iemaņu un prasmju pielietošana dzīvē. Nosaukšu svarīgākas no tām.
Racionālisms
Mēs domājam kritiski, kad mēs
balstāmies uz faktiem, nevis uz emocijām
pieprasām pierādījumus, neignorējām nevienu pierādījumu
vairāk esam aizņemti ar labāka izskaidrojuma meklēšanu, nekā savas taisnības pierādīšanu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants