Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 1.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 2.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 3.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 4.
  • Konspekts 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 5.
Darba fragmentsAizvērt

1.Kādi tiešie faktori ietekmē kopējo pieprasījumu?
Kopējais pieprasījuma (Aggregate Demand – AD) ir iedzīvotāju, ražotāju un valsts dažāda veida produktu un pakalpojumu maksātspējīgais pieprasījums tirgū. Būtībā tas ir noteikta IKP apjoma pieprasījums. Kopējais pieprasījums līknes veidā raksturo mājsaimniecību, uzņēmumu, valdības un ārzemnieku pieprasīto reālā iekšzemes kopprodukta apjomu noteiktā laika periodā, pastāvot dažādam cenu līmenim, ja pārējie nosacījumi ir nemainīgi. Kopējo pieprasījumu ietekmē vairāki tiešie faktori, kas saistīti ar cenu izmaiņām. Pirmais, kas regulē kopējo pieprasījumu ir procentu likme, proti, cenu pieaugums palielina naudas pieprasījumu un līdz ar to procentu likmi. Tas savukārt samazina kopējo pieprasījumu, jo pastiprināsies stimuls uzkrāt, un arī reālā naudas pirktspēja kļūs mazāka. Nākamais faktors, kas ietekmē kopējā pieprasījuma līkni ir reālais naudas daudzums un tā pirktspēja. …

Atlants