Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 1.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 2.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 3.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 4.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 5.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 6.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 7.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 8.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 9.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 10.
  • Referāts 'Decentralizācija - veids, kā uzlabot pārvaldes efektivitāti', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Decentralizācijas nepieciešamība    4
  Decentralizācijas trūkumi    5
  Apstākļi, kas sekmē veiksmīgu decentralizāciju    7
  Nobeigums    9
  Izmantotā literatūra    11
Darba fragmentsAizvērt

Decentralizācijas nepieciešamība

Decentralizācija pati par sevi nav problēmas risinājums, bet tā ir veids ar kuru var atrisināt noteiktas problēmas. Tādēļ ir svarīgi noteikt problēmas un decentralizācijas mērķus, lai vadoties no tiem spētu izvēlēties piemērotāko decentralizācijas formu – politisko, fiskālo, administratīvo vai tirgus decentralizāciju. Tomēr izvēloties kādu no decentralizācijas veidiem ir jāņem vērā tā piemērotība vietējiem apstākļiem un vai to ir iespējams īstenot esošajā institucionālajā sistēmā.
Decentralizācija palīdz atvieglināt vājās vietas lēmumu pieņemšanas struktūrā, kuru biežākais cēlonis ir centrālās valdības plānošana un vadība, kas bieži vien nav atbilstoša vietējiem apstākļiem. Jo centralizētas pārvaldes gadījumā amatpersonu jūtīgums pret vietējiem apstākļiem un vajadzībām ir ļoti neliels, jo to samazina daudzās kompleksās birokrātijas procedūras, caur kurām jāiziet informācijai lai tā sasniegtu konkrētās amatpersonas. Turklāt zināma decentralizācijas pakāpe var samazināt vajadzību ministriju galvenajiem vadītājiem noņemties ar rutīnas uzdevumiem un pievērsties politiku veidošanai.
Bez tam decentralizētas pārvaldes gadījumā tiek nodrošināta daudz lielāka politiskā pārstāvniecība dažādām politiskām, etniskām, reliģiskām un kultūras grupām. Tādējādi tiek panākta daudz lielāka pilsoniskā aktivitāte, kas sekmē daudz radošāku un novatoriskāku pieeju vietējo problēmu risināšanā, pieļaujot pat vietēju „eksperimentēšanu”. Rezultātā var salīdzināt vienādu problēmu risināšanas praksi dažādās vietās, novērtējot un nosakot labāko variantu šādu problēmu risināšanai.

Autora komentārsAtvērt
Atlants