Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Ievads krīzes komunikācijā. Krīžu veidi un sociālā būtība', 1.
  • Konspekts 'Ievads krīzes komunikācijā. Krīžu veidi un sociālā būtība', 2.
  • Konspekts 'Ievads krīzes komunikācijā. Krīžu veidi un sociālā būtība', 3.
  • Konspekts 'Ievads krīzes komunikācijā. Krīžu veidi un sociālā būtība', 4.
  • Konspekts 'Ievads krīzes komunikācijā. Krīžu veidi un sociālā būtība', 5.
  • Konspekts 'Ievads krīzes komunikācijā. Krīžu veidi un sociālā būtība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

KRĪZEI RAKSTURĪGAIS
Krīze ir kaut kas nopietnāks par ikdienas problēmām, tā pārtrauc normālu biznesa norisi. Krīzes laikā ir jārīkojas ātri, ja trūkst plāna un informācijas var pietrūkt laika tās meklēšanai. Straujie notikumi pieprasa fleksiblu domāšanas veidu un regulāru sekošanu jaunākajām pārmaiņām. Potenciālās krīzes recepte: Potenciāls paniku izraisošs stāsts savienojumā ar faktu zināšanu trūkumu. Piemēram, A/s„Piena Kombināts” darbinieks ir slims ar AIDS, viņš noteikti ir inficējis visu piena produkciju. Trūkst zināšanu par to kā var inficēties ar AIDS un biedējošs stāsts. Tas ko cilvēks uztver par patiesību ir viņa patiesība.

VISPĀRĪGAS PĀRMAIŅAS, KAS IETEKMĒ KRĪZES MENEDŽMENTU
Krīzes menedžmentu mūsdienās ietekmē vairākas pārmaiņas, kas notiek mūsdienu sabiedrībā. Pirmkārt vairs nav tāda respekta pret privāto dzīvi pat tad, ja konkrētā autoritāte ne pie kā nav vainīga. Otrkārt attīstās likumdošana un cietušo aizstāvēšana, kā arī patērētāju aizsardzība līdz ar ko ir aizvien vairāk tiesas prāvas, kuras nenāk par labu organizācijai. Treškārt neviens vairs netic vienkārši nelaimes gadījumam, vienmēr ir jābūt kādam vainīgajam, kas uzņemas atbildību – to pieprasīs spiediena grupas. Ceturtkārt minētās spiediena grupas (piemēram, „zaļie”) , kā arī žurnālisti, kļūst aizvien gudrāki un cenšas darīt visu lai atklātu kādu vājo punktu un panāktu sabiedrības domas sev vēlamā virzienā. Tās izmanto Internet, lai izplatītu savus vēstījumus, būtībā jābūt gatavam, ka jebkurš Internetā var teikt par organizāciju ko negatīvu. Piektkārt vienmēr var būt kādi nodevīgi darbinieki, kas speciāli iegāž organizāciju, piemēram, ieliekot piena pakā peli (varbūt sadarbībā ar konkurentu).

KRĪZES KOMUNIKĀCIJAS DOMĀŠANA
Paredzēt ļaunāko - krīzes komunikācijā ir svarīgi domāt izteikti negatīvi. Vislabāk krīzei sagatavosies, ja tā var teikt, visīstākie pesimisti, kas paredzēs vissliktāko iespējamo gadījumu. Taču der atcerēties, ka krīze var būt arī pozitīvs pagrieziena punkts, ja negatīvajam notikumam būs perfekti sagatavota krīzes komunikācija, jo mediji, kas citkārt nepievērš uzmanību preses relīzēm, pēkšņi paši uzmeklē organizācijas pārstāvjus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants