Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.06.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Eseja 'Iekšējā motivācija un motivēšana', 1.
  • Eseja 'Iekšējā motivācija un motivēšana', 2.
  • Eseja 'Iekšējā motivācija un motivēšana', 3.
  • Eseja 'Iekšējā motivācija un motivēšana', 4.
  • Eseja 'Iekšējā motivācija un motivēšana', 5.
  • Eseja 'Iekšējā motivācija un motivēšana', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Viens no vadības galvenajiem uzdevumiem ir motivēt darbiniekus, tas ir nebeidzams process, kas sākas ar darbinieka ienākšanu organizācijā. Tikai motivēts vadītājs spēs noturēt komandu un motivēt to. Ja darbinieki redzēs, ka vadītājs pats nav motivēts, tad neredzēs jēgu censties un virzīties uz organizācijas mērķu sasniegšanu.
Tas, kādas motivēšanas sistēmas ieviest ir organizācijas vadības ziņā, taču jāņem vērā, ka tām ir jābūt viegli saprotamām un saprātīgām. Vadībai ir jāsaprot, ka motivēšanas sistēma ir tikai rīks vadības rokās, patiesi motivēt darbiniekus varēs cilvēciskais faktors – tiešie vadītāji. Piemēram, ja vadītājs nav spējis atlasīt labu pārdošanas komandu un nevēlas uzņemties atbildību par organizācijas mērķu nepildīšanu, viņš nedrīkst darbiniekiem kā vienīgo motivācijas stimulu noteikt bonusu no pārdošanas. Tādā veidā darbiniekiem ir pārāk liela atbildība un tie nebūs motivēti.
Motivācijas stimuliem ir jābūt dažādiem un piemērotiem organizācijas tā brīža vajadzībām, piemēram, ja krītas klientu servisa kvalitāte, tad ir jāmotivē darbinieki strādāt kvalitatīvāk ar klientiem, savukārt, ja krītas pārdošanas apjomi, ir jāmotivē pārdošanas komanda, lai aktīvi meklē un piesaista jaunus klientus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants