Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmumā, kuru darbība pakļaut globālai stratēģijai, galvenā priekšrocība ir ekonomija uz mēroga rēķina. Ja produkts tiek pārdots daudzu valstu tirgos, uzņēmumam ir iespēja realizēt vienādas investīcijas ražošanā, iepakojuma izstrādē, reklāmas izpētē un attīstībā visos šajos tirgos, bet nav jāizlieto līdzekļi no jauna katrā tirgū atsevišķi. Piemēram Colgate zobu pastas izplatībai 50 valstīs, kur katra varēja izvēlēties vienu no divām reklāmām, ļāva kompānijai ietaupīt 1. milj. dolāru par katru valsti. Patērētāji katrā valstī ir atšķirīgi – dažādi paradumi, uzskati utt. Tāpēc, piemēram, pretstatā Colgate taupībai uz reklāmām, McDonaldam bija nepieciešams dažādās valstīs mainīt ēdienkarti, piedāvājot Vācijā alu, Francijā vīnu, Singapūrā un Malaizijā piena kokteiļus ar vietējo augļu sulām.
Dažādu valstu iedzīvotāji pieder dažādām kultūrām. Katra kultūra ir sabiedrisko attiecību, reliģiskās pārliecības, valodu, patērētāju priekšrocību paradumu apvienojums, kas katrā valstī var būt atšķirīgs.
Sekmīgai kultūrai nepieciešama pilnīga tās kultūras īpatnību izpratne, kuras vidē tik izplatīts reklāmas paziņojums. daudzi pētnieki kompānijas un reklāmu aģentūras veikušas eksperimentus, lai noskaidrotu, vai iespējams identificēt globālas patērētāju grupas, izmantojot psihogrāfijas metodes. Reklāmas aģentūras mēģināja atrast kopīgo Eiropas patērētājā, ņemot vērā 1992. g. lielas Rietumeiropas daļas integrāciju vienā kopējā tirgū ar 320 milj. patērētāju. tika izdalītas četras patērētāju grupas – veiksmīgi ideālisti, bagātie materiālisti, apmierināti noslēgtie un neapmierināti cīnītāji. vēl tika izdalīta optimiski noskaņotu cīnītāju grupa, kura raksturīga Eiropas dienvidu valstīm.

Autora komentārsAtvērt
Atlants