Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 1.
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 2.
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 3.
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 4.
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 5.
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 6.
  • Eseja 'Mācīšanās ir zelts', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Lai sāktu runāt personības attīstības tendencēm, vispirms jānoskaidro, kas tad ir „personība”.
„Praktiski uz jebkuru cilvēku tiek attiecināts vārds „personība”. Cilvēks, kurš spēj apzināties un vadīt savu rīcību, ir personība. Ja mēs gribam runāt par vispārinātu personības jēdzienu, tad personība ir neatkārtojams cilvēka īpašību kopums; katra personība ir unikāla, tas vienots veselums, kas vada psihiskos procesus, nosaka cilvēka izturēšanos un rīcību.” [V.Reņģe. Psiholoģija.]
Kas ir tendences?
„Tendence – kustības, attīstības virziens; tieksme.” [Svešvārdu vārdnīca.]
Mūsuprāt, lai personība varētu attīstīties, vispirms, ir jārada labvēlīga vide, kurā cilvēks spētu apmierināt savas vajadzības (fiziskās, garīgās un materiālās).
Izglītība ir viens no līdzekļiem (instrumentiem), kas vislabāk nodrošina personības attīstību.
Piekrītam, Žakam Deloram, ka „izglītībai ir ārkārtīgi svarīga vieta gan atsevišķu cilvēku, gan sabiedrības attīstībā.” [17]
Šobrīd mūsdienu sabiedrībā ir vērojami jauni ekonomiski, kultūras un sociāli apstākļi. Šīs pārmaiņas ietekmē mūs visus. Viss strauji mainās, līdz ar to, ir nepieciešamas spējas pielāgoties. Izglītībai jāpalīdz sagatavot cilvēkus jaunās pasaules prasībām.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants