Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 1.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 2.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 3.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 4.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 5.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 6.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 7.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 8.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 9.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 10.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 11.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 12.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 13.
  • Referāts 'Radošā domāšana', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Filosofiskā sasaļa    3
2.  Radošā sadaļa    6
3.  Pētnieciskā sadaļa    8
4.  Metodiskā sadaļa    10
Darba fragmentsAizvērt

1. Filosofiskā sadaļa
1.1 Radošuma pretrunas pirmajā līmenī – indivīdā.
Lai runātu par indivīdu, kā inovatīvā uzņēmējdarbības vienu no galvenajiem elementiem ir jāsaprot, ka par personību uzskata cilvēku, kurš atšķiras ar kaut ko izcilu – individuālitāti. Personība ir individualitātes ārējā izpausme. 1 Tātad īpašību kopums, kas atšķir doto indivīdu no citiem. Taču vai ikviens no cilvēkiem nav indivīds? Vai tomēr indivīds ir tas, kurā ir sakopotas viņa īpašību unikālais kopums. Protams, cilvēks atšķiras pēc iegūtajām zināšanām, taču iemācīšanās kā process notiek pēc kopīgiem likumiem un prasībām. Nav tādu personības funkcionēšanas likumsakarību, kura būtiski atšķirtos no vispārīgās psiholoģijas likumsakarībām. Ir uzskatas, ka indivīda dzīve ir piemērošanās tiem paradumiem un standartiem, ko pieprasa sabiedrība, ko pārmanto no paaudzes paaudzē.2 Bet ar individuālajām atšķirībām, persona veidojas par indivīda personību.
Lai indivīds varētu ņemt no sociālās vides to, kas viņu padara par indivīdu, viņš meklē to personību struktūras modeļu grupiņu, kas viņu saprastu, pieņemtu un dalītos ar viņu pieredzē un individualitātē. Piemēram, celtniecības uzņēmumā “X” darbinieka atlases uzstādījumi kandidāta prasības ir balstīti uz darba devēja uzskatiem. Darbiniekam ir jābūt konkrētai pieredzei celtniecībā, par priekšrocību uzskatīs darba pieredzi kā būvprojekta vadītāja amatā un spēja pašam aizstāt kadu no darbiniekiem ( ja vajadzēs, ar špakteļa lāpstiņu un izlīdzināt sienas). Darba devēja un darba ņēmēja tikšanās laikā vērā ņemami argumanti tiek izvirzīti no abām pusēm. Darba ņēmējs akcentē savu pieredzi kā arhitekta palīgs, kas piedalījies vairākos projektos, kas saistīts ar ēku projektēšanu, par netradicionālu elementu izmantošanu būvniecībā ( piemēram kaņepju un aitu villas izmantošana siltumizolācija) un inovatīvu projektu īstenošanu reālajā dzīvē ( piemēram, “Pasīvās mājas”), taču tajā brīdī no darba devēja puses tradiconālie darbi bija primārāki, un kandidātūra netika izskatīta. Tātad darba devējs nesaskatīja vairāku elemntu sasaisti, lai radītu ko jaunu un daudzsološu. Protams, ejot laikam, darba devējs šajā uzņēmumā saskārās ar projektu “Pasīvās mājas”, kas tikai pēc trīs gadiem likās reāls, jo sabiedrībā būvniecības nozarē vajadzēja ko inovatīvu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants