Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.04.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 1.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 2.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 3.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 4.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 5.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 6.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 7.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 8.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 9.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 10.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 11.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 12.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 13.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 14.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 15.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 16.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 17.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 18.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 19.
  • Referāts 'Mārketinga teorija', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  MĀRKETINGS, TĀ BŪTĪBA UN MĒRĶI    4
2.  MĀRKETINGA VIDE    6
  Konkurences veidi    7
3.  MĀRKETINGA 4 PAMATELEMENTI    8
4.  INTERNETA MĀRKETINGS JEB REKLĀMA INTERNETĀ    11
5.  MĒRĶA TIRGUS    12
6.  MĀRKETINGA STRATĒĢIJA UN TIRGUS SEGMENTĀCIJA    13
7.  MĀRKETINGA KONCEPCIJA UN TĀS RAŠANĀS    14
8.  PREČU ZĪMES POPULARITĀTE VAI NEPIECIEŠAMĪBA    16
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    19
Darba fragmentsAizvērt

Parasti ar mārketingu identificē tikai pārdošanau, tirdzniecību, reklāmu. Protams, ka produktu pārdošana ir svarīga, taču tā nav vienīgā mārketinga funkcija. Pirms pārdošanas ir:
• jāizpēta cilvēku vajadzības un pieprasījums;
• jāizstrādā jauno produktu projekts;
• jānosaka cenas;
• jāorganizē šī produkta pārdošana atbilstoši pieprasījumam;
• jāizvēlas optimālais sadales kanāls un pārdošanas izvietojums;
• ar dažādiem reklāmas paņēmieniem sākas produktu virzīšana uz konkrētu mērķtirgu.
Lai labāk izprastu mārketinga būtību, vajadzētu nedaudz iepazīties ar tā elementiem:
• vēlmes – tā ir cilvēka iekšēja tieksme pēc kaut kā;
• vajadzības – ir vēlmju īpaša forma – tās ir prasības pēc kaut kā. Tās ir atkarīgas no sabiedrības sociālkultūras līmeņa un cilvēku personiskajām īpatnībām;
• pieprasījums – naudas izteiksmē izteikta vajadzība;
• produkts – viss, kas radīts darba rezultātā. Tas ir tas, kas var apmierināt patērētāju vajadzības;
• patērētāju vērtējums – atzinums par produkta vērtību atbilstoši konkrētas vajadzības apmierināšanas pakāpei;
• maiņa – vēlamā produkta iegūšana maiņas procesā pret citu produktu vai maksāšanas līdzekļiem;
• darījums – vēlamo produktu iegūšana, ievērojot noteiktus maiņas nosacījumus;
• tirgus – esošo un potenciālo pārdevēju un pircēju kopums, kas noteiktā vietā piedāvā un pieprasa preces.
Mārketinga darbība skar šādas interešu grupas: pārdevēji, pircēji, sabiedrība. Visām minētajām grupām var būt pretrunīgi mērķi un intereses. Mārketinga nozimīgākie mērķi:
• patēriņa palielināšana;
• patērētāju vajadzību un vēlmju apmierināšana;
• produktu izvēles dažādība;
• dzīves līmeņa paaugstināšana.

Autora komentārsAtvērt
Atlants