Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.10.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Ražošana un mārketings', 1.
  • Konspekts 'Ražošana un mārketings', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Ražošana ir cilvēku mērķtiecīga darbība, kas vērsta uz vajadzību apmierināšanu, mijiedarbojoties ražošanas faktoriem- darbam, kapitālam, resursiem, informācijai un uzņēmējspējām.
Tehnoloģiskie apvērsumi ģeogrāfijas grāmatā 54.- 59. lpp.
Masveida produkcijas ražošanas tehnoloģijas- darba dalīšana, komplicētas mašīnas, iekārtas un montāžas līnijas- ir visefektīvākās tad, kad ražošana notiek lielā apjomā. Tas, cik lielai firmai jābūt, lai šādu metožu izmantošana atmaksātos, ir atkarīgs no vairākiem apstākļiem. Ja firma sasniedz šo apmēru, tad ekonomisti secina, ka samazinās izmaksas, pateicoties liela apjoma ražošanai.
Tā kā galējā peļņa no pozitīvas kļūst par negatīvu, ražošanai pārsniedzot to punktu, kurā darbaspēks un iekārtas tiek izmantotas visefektīvāk, uzņēmuma produkcijas izlaides līmenis, kuram esot tas saņem maksimālo peļņu, tiek sasniegts tad, kad galējā peļņa līdzinās nullei. Tāpēc uzņēmumam, pieņemot lēmumu par produkcijas ražošanu, jāievēro vienkāršs likums.

Autora komentārsAtvērt
Atlants