Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Filosofiskie principi Latvijas izglītībā un praksē', 1.
  • Referāts 'Filosofiskie principi Latvijas izglītībā un praksē', 2.
  • Referāts 'Filosofiskie principi Latvijas izglītībā un praksē', 3.
  • Referāts 'Filosofiskie principi Latvijas izglītībā un praksē', 4.
  • Referāts 'Filosofiskie principi Latvijas izglītībā un praksē', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Bruņoto spēku pedagoģijas principi balstās uz trim pamatprincipiem – motivācija, sadarbība un sistemātika.
Katra atsevišķa dalībnieka motivācija un visu dalībnieku sadarbība ir priekšnoteikums tam, lai zināšanas, attieksmes, domas, iespaidi un pieredze tiktu nodota citiem cilvēkiem un tādējādi arī kļūtu noderīga. Lai tā notiktu, vajadzīga komunikācija.
Bruņoto spēku pedagoģijas principi tomēr neapskata komunikāciju kā atsevišķu jēdzienu. Visi principi balstās uz to, ka tiek veidotas savstarpējas, mērķtiecīgas attiecības starp indivīdiem, un šo attiecību pamatā ir komunikācija.
Sistemātika atspoguļojas tālāk minēto principu izkārtojumā:
- plānošana, kas vērsta uz izglītības mērķi;
- sagatavošana, kas vērsta uz izglītības satura un metožu noskaidrošanu;
- realizācija, kurā apskatīta pasniedzēja un audzēkņu mijiedarbība;
- kontrole, kurā uzmanība atkal pievērsta izglītības mērķim.
Ikvienam bruņoto spēku pasniedzējam ir jāzina Bruņoto spēku pedagoģijas principi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants