-
Mārketinga prakses atskaite SIA "X"
Prakses atskaite10 Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība, Vadība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Prakses vietas apraksts | 4 |
2. | Uzņēmuma mārketinga kompleksa analīze | 5 |
2.1. | Produktu politika | 5 |
2.2. | Cenu politika | 6 |
2.3. | Atrašanās vieta | 6 |
2.4. | Uzņēmuma pielietotās mārketinga komunikācijas | 6 |
3. | Uzņēmuma mārketinga vide | 8 |
3.1. | Iekšējās vides elementi | 8 |
3.2. | Ārpus uzņēmuma mikrovides faktoru izvērtējums | 8 |
3.3. | Makrovides faktori, kam uz uzņēmumu ir netieša ietekme | 8 |
4. | Darbs ar klientiem | 10 |
4.1. | Uzņēmuma līdzšinējās pieejas klientu apkalpošanai izvērtējums | 10 |
4.2. | Ieteikumi darbam ar klientiem | 10 |
5. | Klientu aptauja | 11 |
5.1. | Aptaujas anketas rezultāti | 11 |
5.2. | Priekšlikumi pēc aptaujas rezultātiem | 11 |
6. | Tirgus segmentēšana uzņēmumā | 12 |
6.1. | Klientu segmentēšana | 12 |
6.2. | Tirgus aptveršanas stratēģijas | 12 |
6.3. | Līdz šim neaptverts tirgus segments | 12 |
7. | Konkurentu analīze | 13 |
Secinājumi | 14 | |
Priekšlikumi | 15 | |
Izmantotā literatūra | 16 |
7. Konkurentu analīze
Uzņēmums darbojas monopolistiskās konkurences situācijā, jo pilsētā ir daudz dažāda mēroga firmas, kas nodarbojas ar to pašu. Ir cenu atšķirības. Piemēram, mazo mīluļu barības var nopirkt ne tikai zooveikalos, bet arī gandrīz visos pārtikas veikalos. Tāpat ir ar darba apģērbu, saimniecības un lauksaimniecības precēm.
Bija ļoti grūti salīdzināt konkurentus, jo kā jau iepriekš minēju SIA „X” piedāvā ļoti daudz dažādas preces. Pilsētā nav atrodams neviens veikals, kas piedāvātu tieši tādu pašu produkciju. Katrai tirdzniecības daļai ir savi atšķirīgi konkurenti.
Tiešie konkurenti ir visi zooveikali pilsētā. Kopā tie ir seši veikali. Konkurentiem ir bagātīgs preču klāsts, kas atšķiras no prakses devēja. Pastāv arī cenu atšķirības. Tomēr šie konkurenti vairāk specializējas tieši mazo mīluļu barību un papildbarību tirdzniecībā, rotaļlietu un mazo dzīvnieku tirdzniecībā. Konkurenti piedāvā tādu pašu preci, tomēr daudzo piegādātāju dēļ precēm atšķiras nosaukums.
Interneta veikals www.majasmilulis.lv piedāvā ļoti līdzīgu produkciju, kuru pircējs izvēlas un pasūta internetā. Minimālai pirkuma summai X reģionā jābūt 30,00 latiem plus piegādes izdevumi. Šis piegādātājs varētu būt konkurents apkalpojot saimniecības ar lielāku mājdzīvnieku skaitu.
Lai salīdzinātu prakses devēja un konkurentu cenu līmeni, izvēlējos sešas dažādas preces, kuru cenas salīdzināju.
…
Mārketings nozīmē atrast visizdevīgāko veidu kā nodrošināt klientu vēlmju un vajadzību apmierināšanu. Lai gūtu panākumus, nepieciešams analizēt un nodrošināt vajadzīgo preču un pakalpojumu apmaiņu ar pircējiem.
Pielikumu nav.