Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Konkurences veidi un tirgus struktūra', 1.
  • Konspekts 'Konkurences veidi un tirgus struktūra', 2.
  • Konspekts 'Konkurences veidi un tirgus struktūra', 3.
  • Konspekts 'Konkurences veidi un tirgus struktūra', 4.
  • Konspekts 'Konkurences veidi un tirgus struktūra', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Lai kādai konkrētai tirgus struktūrai būtu raksturīga pilnīgā konkurence, ir nepieciešams liels skaits uzņēmumu, firmu, kuri piedāvātu šajā tirgū galvenokārt vienveidīgu produkciju. Atsevišķas firmas ražošanas apjoma izmaiņas šādos apstākļos nespēj vērā ņemami ietekmēt kopējo produkcijas izlaidi un piedāvājumu. Līdz ar to pārdevējiem nekādi nav iespējams paaugstināt cenu virs tā līmeņa, kas ir izveidojies dotās preces koppiedāvājuma un koppieprasījuma rezultātā.
Ne pircējs, ne pārdevējs nespēj partnerim diktēt cenu. Ja kāda firma mēģinās paaugstināt cenu, pircējs bez grūtībām atradīs citu partneri, kas pārdos produkciju par vispārējo tirgus cenu. Cenas pazemināšanas gadījumā firmas iespēja piesaistīt sev jaunus pircējus būs neliela, jo tās ražošanas un piedāvājuma apjoms dotās preces tirgū ir mazs. Šīs tirgus struktūras īpatnība ir tā, ka pircēji ir pilnīgi brīvi pārdevēju izvēlē. Firmas var arī brīvi, bez speciālu šķēršļu pārvarēšanas, iekļauties konkrētā tirgū, brīvi saņemt visu nepieciešamo tirgus informāciju.
Pilnīgās konkurences cenu veidošanās specifika determinē firmu pūliņu ievirzi peļņas palielināšanās jomā. Ja firma nespēj ietekmēt cenu, tad paliek alternatīva — ražošanas izmaksu samazināšana. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants