Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģiskās plānošanas procesa raksturojums. Firmas misija un mērķi.', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģiskās plānošanas procesa raksturojums. Firmas misija un mērķi.', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģiskās plānošanas procesa raksturojums. Firmas misija un mērķi.', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģiskās plānošanas procesa raksturojums. Firmas misija un mērķi.', 4.
  • Konspekts 'Mārketinga stratēģiskās plānošanas procesa raksturojums. Firmas misija un mērķi.', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Koordinācija un kontrole – jāievieš sistēma, kura nodrošina, ka izstrādātie plāni tiek īstenoti kā paredzēts. Turklāt jāņem vērā, ka uzņēmums darbojas dinamiskā un mainīgā vidē, tādēļ ir nepieciešams sekot līdzi tās izmaiņām un būt gatavam pielāgot plānu jaunajai situācijai, un koordinācija un kontrole palīdz šo nosacījumu veiksmīgi pildīt.
Stratēģiskā mārketinga plānošana ir process, ar kura palīdzību uzņēmums nosaka tā ilgtermiņa mērķus attiecībā uz produktu un tirgu ar mērķi palielināt organizācijas vērtību. Stratēģiskā mārketinga plānošana ietver divus elementus – korporatīvo stratēģiju un produkta mix stratēģiju. Korporatīvā stratēģija nosaka, kuros tirgos uzņēmums ar tam esošajiem resursiem varēs funkcionēt visefektīvāk, kā arī tiek noteikts, kurus produktus piegādās tirgum. Produktu mix stratēģija savukārt nosaka, kādu lomu katrs konkrēts produkts spēlēs kopējā uzņēmuma piedāvājumā un kā sadalīt resursus starp dažādiem produktiem, t.i., principā ir runa par uzņēmuma biznesa portfeļa izstrādi.
Daudzi uzņēmumi savu darbību ir izvērtuši ļoti plašu, dažādās jomās un piedāvājot dažādus produktus. Kopā šie produkti veido uzņēmuma biznesa portfeli. Uzņēmumam, lai sasniegtu savus mērķus, ir jānosaka, kurās jomās darboties ir izdevīgi, bet no kurām jomām labāk atteikties, ja izdevumi šīs jomas uzturēšanai ir lielāki par ieņēmumiem no tās. Tas pats attiecas uz produktiem – ir jānosaka, kuri no tiem ir ienesīgi, bet kuri nav. Tādējādi ir jānosaka labākais uzņēmuma biznesa portfeļa „saturs”, kas ļautu maksimizēt ieņēmumus. Parasti produkti un jomas, kurās uzņēmums darbojas, tiek analizēti tieši ieņēmumu un izmaksu aspektā. Tāpat tiek ņemta vērā arī konkurence un iespējas un draudi, ar ko konkrētais produkts sastopas konkrētajā tirgū. Tiek analizētas produktu un jomu nākotnes perspektīvas. Ir izstrādāti dažādi paņēmieni, lai noteiktu produkta un/vai uzņēmuma darbības virziena paredzamo ietekmi uz uzņēmumu, ņemot vērā tādus rādītājus kā konkrētā tirgus pieaugums un pievilcība, produkta/ uzņēmuma konkurētspēja, u.c.

Autora komentārsAtvērt
Atlants