Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konflikts', 1.
  • Konspekts 'Konflikts', 2.
  • Konspekts 'Konflikts', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir konflikts? “Konflikts ir pretēju vēlmju, interešu, viedokļu, pozīciju un mērķu sadursme. Konfliktu pamatā vienmēr ir cīņa par kaut ko, konkrētajam cilvēkam ļoti nozīmīgu. Ar konfliktu parasti ir saistītas ļoti spēcīgas emocionālas izjūtas, un visbiežāk tās ir negatīvas.[1.,197.]” Pamatā konfliktsituāciju izraisa nevēlēšanās sevi izglītot un izzināt. Tādā veidā pastāv varbūtība nemācēt pieņemt un izprast citu viedokli un uzskatus, kas attiecīgi var novest līdz konfliktam.
Konfliktu veidi. Iekšējie jeb personu konflikti - nesaprašanās ar savu iekšējo ES. Ja individuālie mērķi nonāk pretrunā ar sociālajām prasībām. Ieilguši iekšējie konflikti var izraisīt ciešanas, kas savukārt noved pie nevēlamām dusmām, kas tālāk izraisa ārējos konfliktus; ārējie jeb starppersonu konflikti – konfliktu, interešu, uzskatu vai spēku sadursme. Ja abu vai vienas personas komunikācija traucē tās personības īpatnībām. Ja kāda no pusēm negatīvi izmanto otras puses godīgumu. Ja nav abpusēji patīkama saskarsme, psiholoģiska barjera. Pastāv vēl: a)konstruktīvie konflikti – “veicina grupas darbību un attīstību, sekmē tās mērķu sasniegšanu, saliedē grupu”. Šāda konflikta “pozitīvs atrisinājums ceļ cilvēku pašapziņu, palielina ticību saviem spēkiem, paaugstina darbības motivāciju, stimulē iniciatīvu”. [4.,173.] b)stabilizējošie konflikti – “parasti aizsargā grupas vairākuma intereses. [4.,174.]”. c)destruktīvie konflikti – šie konflikti pasliktina attiecības grupā, izraisa aprunāšanu, netiek ievērotas grupas intereses. Konfliktus atrisināt praktiski nav iespējams, ja vien no grupas neizraida konflikta izraisītāju.
Konfliktu pedagoģiskais risinājums. Jebkura konflikta gadījumā cilvēkiem ir jārunā

Autora komentārsAtvērt
Atlants